Okay, (in volgorde) wat ik weet:
Ik heb eerst Ubuntu geinstalleerd (hij verkleinde mijn partitie van 163 gig naar de helft; 81 gig)

dan windows 7
heb toen grub 2 moeten installeren om Ubuntu terug te halen in opstart (kreeg 2x linux en linux recovery 1x mem64 o.i.d.)
Omdat dit slordig staat en Grub2 toch al traag als stront is, ging ik tijd veranderen 10-->5
en ik dacht windows 7 naar de 2e plek te kunnen zetten, met -7
heb nu reeds 3x de mogelijkheid in menu om linux of linux recovery te starten, hahahaha
Ik denk: AFBLIJVEN BEGINNER
Alles bleef verder okay al ziet het er niet uit. Als ik hierover begin te lezen, krijg je altijd leuke beschrijvingen om in je terminalvenster in te voeren, maar bij mij werkt het nooit
en eerlijkheidshalve, vind ik het allemaal nog iets te snel gaan en vaak iets te hoog gegrepen, dus als er ergens topics staan waar dingen voor UBU-dummies ECHT easy-on worden uitgelegd, hou ik mij aanbevolen. (mail me?)Maar nu verder:
Ik heb sound juicer en al het bijbehorende geinstalleerd, want wil al mijn muziek van cd-muziek (en niet altijd de hele cd)in mp3 op mijn externe schijf.
Echter toen begon het al fout te gaan, want ik kon pas installeren als ik in pakketbeheer de GRUBupdate die NIET gelukt was via zoiets als sudo dkpg --configure -a af te sluiten?

?
Eerst ging het converteren van wav naar MP3 goed, maar toen zat er blijkbaar een kras ergens, want juicer zei dat hij niet kon kopieren en ik kreeg niks meer aan de gang. heb afgesloten; ook het afsluitschermpje was incompleet en toen wilde ubuntu niet meer opstarten. Heb (in Win7 opgestart en opgezocht wat ik kon doen)nu FSCK gedaan (ging allemaal blocken herstellen) en ben weer terug in Ubuntu
Wat ik merkte toen ik Ubuntu kwijt was en aan windows vastzat, dat ik BAALDE
Ik wil UBUNTU
Maar ben nu wel geschrokken dat dus OOK Ubuntu (9.10) eigenlijk dus NIET STABIEL is
Ik zal wel niet helemaal duidelijk zijn, mss, maar wil toch weten wat er gebeurd is en nog steeds in goed DUMMY-Nederlands hoe ik een snellere en goede GRUB krijg?
groetjes Erik