Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Thunderbird: doorlinken werkt niet meer  (gelezen 3229 keer)

[OPGELOST] Thunderbird: doorlinken werkt niet meer
« Gepost op: 2009/11/16, 09:42:53 »
Ik heb gisteren Kubuntu 9.10 met succes geinstalleerd. Moest wel weer ipv6 uitschakelen, maar verder draait alles perfect. Ik gebruik Thunderbird 2.0.0.23. Het doorlinken naar een website werkt echter niet meer. Als ik een email ontvang met daarin een website vermeld en ik klik op de link, gebeurt er niets. Terwijl ik Thunderbird al jaren binnen Ubuntu gebruikte en het daar wel gewoon werkte. Ik heb alle mogelijke instellingen nagelopen, maar kan niets vinden wat hier mee te maken heeft. Hopelijk heeft iemand een tip voor mij.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/16, 20:15:25 door Metal Henkie »

Re: Thunderbird: doorlinken werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/16, 12:25:57 »
Systeem>voorkeuren>standaardtoepassingen
en daar kan je firefox aanwijzen als zijnde browser.

In Thunderbird:
In het Opties-scherm zitten onder Advanced (Geavanceerd) diverse opties voor Tabbed Browsing. Daar kun je bepalen wat er moet gebeuren met links die andere programma's in Firefox willen openen. Ook kun je aangeven dat links die normaal in een nieuw venster geopend zouden worden nu in een nieuwe tab geopend moeten worden. Daarmee zorg je ervoor dat er altijd maar 1 Firefox-venster is met daarbinnen mogelijke diverse tabs.

Deze instelling kan ik niet vinden :(. Ik had Firefox al wel ingesteld als standaardbrowser. Het vreemde vind ik dus dat het bij Ubuntu standaard gewoon werkt en onder Kubuntu dus niet ???.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/16, 18:46:50 »
Probeer in Thunderbird eens Bewerken/Voorkeuren/Geavanceerd/Configuratie-editor.

Toets achter Filter: het woord network.protocol in.

Zie je dan in de onderin verschijnende opsomming ook

network.protocol-handler.app.http
network.protocol-handler.app.https

staan?

Zo ja, wat staat daar achter?

Als die twee niet vookomen, kan je ze toevoegen: rechtsklik, Nieuw, String, en dan de waarde /usr/bin/firefox meegeven. Komen ze wel voor en hebben ze een andere waarde dan firefox, dan rechtsklik, Aanpassen en /usr/bin/firefox invullen.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/16, 20:14:45 »
Hartelijk dank voor de tip! Deze 2 ontbraken; ik heb ze er alsnog ingezet en zie daar: het werkt weer. :).