Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost!!opstartvolgorde kernels aanpassen.  (gelezen 2242 keer)

Offline jabuca

• Lid
Opgelost!!opstartvolgorde kernels aanpassen.
« Gepost op: 2009/11/09, 11:46:15 »
Hallo allemaal.

Mijn O.S. is Ubuntu 9.04 en afgelopen zaterdag een eigen kernel gebouwd, een langdurige klus,plm. 4 uur, waar een hoop wachttijd in zit, maar niet moeilijk, je kunt je pc helemaal fine-tunen naar je eigen wensen. :D
Als iemand hier belangstelling voor heeft, kan ik de handleiding hier wel op het forum plaatsen.
Een klein probleem is nu de opstartvolgorde van de kernellijst; er wordt nu begonnen met
Ubuntu 9.04 kernel 2.6.28.16 generic (recovery mode) dan volgt
Ubuntu 9.04 kernel 2.6.28.16 generic. Nadien een hele hoop andere kernels waar ook mijn eigen kernel tussen staat. Ik wil graag dat er begonnen wordt Ubuntu 9.04 2.6.28.16.
Hoe kan ik deze volgorde aanpassen??

Opgelost met Ubuntu Tweak!!

Vr.gr. jabuca

« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 12:33:55 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: opstartvolgorde kernels aanpassen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 12:01:00 »
Als je nog geen grub 2 gebruikt kun je dit aanpassen in /boot/grub/menu.lst
Grub 2 wordt sinds 9.10 standaard geïnstalleerd.

Je kunt ook 'startupmanager' installeren. Dit is een grafisch editor voor menu.lst en werkt ook op grub 2
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline jabuca

• Lid
Re: opstartvolgorde kernels aanpassen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/10, 18:54:31 »
Hallo Wazzzaaa, ik heb gisteravond de opstart-manager geinstalleerd, en aangegeven met welke kernel Ubuntu moest opstarten. Maar hij doet het nietl. De pc opnieuw aan- en uitgezet, en weer in  de opstartmanager aangegeven waar ik mee wil opstarten. Er gebeurt niet, wat ik graag zou willen
Ben ik misschien iets vergeten??

Vr.gr. jabuca

Offline jabuca

• Lid
Opgelost: opstartvolgorde kernels aanpassen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/14, 07:57:28 »
Hallo allemaal.

Mijn O.S. is Ubuntu 9.04 en afgelopen zaterdag een eigen kernel gebouwd, een langdurige klus,plm. 4 uur, waar een hoop wachttijd in zit, maar niet moeilijk, je kunt je pc helemaal fine-tunen naar je eigen wensen. :D
Als iemand hier belangstelling voor heeft, kan ik de handleiding hier wel op het forum plaatsen.
Een klein probleem is nu de opstartvolgorde van de kernellijst; er wordt nu begonnen met
Ubuntu 9.04 kernel 2.6.28.16 generic (recovery mode) dan volgt
Ubuntu 9.04 kernel 2.6.28.16 generic. Nadien een hele hoop andere kernels waar ook mijn eigen kernel tussen staat. Ik wil graag dat er begonnen wordt Ubuntu 9.04 2.6.28.16.
Hoe kan ik deze volgorde aanpassen??

Vr.gr. jabuca

Ik heb dit opgelost met Ubuntu Tweak