Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Macro's in OPENOFICE.ORG  (gelezen 613 keer)

Macro's in OPENOFICE.ORG
« Gepost op: 2009/11/10, 15:09:22 »
ik ben bezig met een spreadsheet voor bv de WK voetbal. Op blad 1 staan alle wedstrijden van de groepsfase. Op blad twee staat de pouleindeling van de groepsfase. Als op blad 1 een uitslag ingevuld wordt, wordt de stand in de poule op blad 2 daar aan aangepast worden. Vervolgens moet de poule opnieuw gesorteerd worden. Dit hoeft natuurlijk niet eerder dan dat de gebruiker naar blad twee gaat kijken. Tot nog toe kan ik alleen hantmatig de regels van blad 2 sorteren, maar ik denk dat dit ook automatisch kan via een macro. Waar kan ik informatie vinden over zulke macro's?

Re: Macro's in OPENOFICE.ORG
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/10, 16:22:57 »
U kan via Extra>>Macro>>Macro opnemen een macro aanmaken terwijl u de sortering uitvoert? U slaat deze macro op. Deze macro kan u aan een knop verbinden die u maakt via de werkbalk besturingselementen. Bij de eigenschappen van deze knop selecteert u onder het tabblad "gebeurtenissen" bij "Muisknop ingedrukt ..." uw opgenomen macro.  :-[ Ergens wijst het zichzelf, maar u zal er wel even zoet mee zijn. Dit is het Nederlandstalige forum van OpenOffice.org.  ^-^