Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DRAMA: vastlopende browsers!  (gelezen 2395 keer)

Offline ToN

• Lid
DRAMA: vastlopende browsers!
« Gepost op: 2009/11/05, 22:07:42 »
Sinds versie 9.10 is Firefox 1 groot drama!
Steeds weer loopt Firefox vast, wanneer ik mail, surf, op Hyves zit... en steeds pas na een paar minuten.
Als ik java + Javascript uit zet in Firefox dan lijkt het probleem zich niet voor te doen, maar zonder Java + Javascript is geen optie, sommigen pagina's werken dan amper...
Nu heb ik Chromium geprobeerd, leek even goed te werken maar ineens... vastloper!
Nu lijkt dit mij een Java probleempje, iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
Een herinstallatie van Java heeft niet geholpen.
Nogmaals een herinstallatie? Of iets anders?

Bedankt alvast voor de tips...

« Laatst bewerkt op: 2009/11/05, 23:06:32 door ToN »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: DRAMA: vastlopende browsers!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 22:16:33 »
Merkwaardig. Installeer epiphany-browser eens, via Synaptic. Epiphany-browser is een lichtgewicht variant van Firefox. Doet die het wel goed?

Offline ToN

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 23:14:47 »

Ik zal eens kijken, maar Chromium liep ook vast en Chromium is toch ook best wel lichtgewicht... met oudere Ubuntu versies nooit last van gehad dus de reguliere versie van Firefox zou gewoon moeten werken...

Ik lees her en der ook dat Firefox onder 9.10 soms extreem traag is, schijnbaar toch iets in Ubuntu/Firefox dat niet goed met elkaar overweg kan...

Overigens ben ik vergeten te melden dat mijn PC tijdens het browsen ook al eens compleet is vastgelopen, kan wel met de muis bewegen maar IETS aanklikken werkt niet meer.
Vooralsnog gebeurd dit ALLEEN wanneer ik in m'n browser bezig ben.

Erg irritant, nu ik zo'n 3 jaar Ubuntu gebruik is de balans als volgt: 2 a 3 jaar geleden werkte alles naar behoren, maar met elke nieuwe versie sindsdien is er IETS dat problemen geeft en dat in een voorgaande versie wel goed werkte...

Nou ja, een complete schone installatie dan maar, eens zien wat ie dan doet...

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/06, 01:25:24 »
De LTS versie is aanbevolen wanneer je niet af en toe van een uitdaging oudt.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/06, 12:10:25 »
Ik heb hetzelfde probleem.

Na een tijdje loopt firefox vast. Ik heb het ondervonden bij Hyves, maar ook op de Conrad site.

Na meerdere malen Firefox afsluiten en herstarten is het probleem soms verholpen.

Alexander
HP 530 Laptop / 2 Gig ram / 120 Gig hd
Ubuntu 11.10

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/06, 12:13:19 »
Probeer eens dit:
http://sites.google.com/site/computertip/firefox
(punt 1)

Eventueel kun je ook nog IPv6 uitschakelen via about:config

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/06, 12:39:30 »
Ik heb hetzelfde probleem.

Na een tijdje loopt firefox vast. Ik heb het ondervonden bij Hyves, maar ook op de Conrad site.

Na meerdere malen Firefox afsluiten en herstarten is het probleem soms verholpen.

Alexander

er is wel een tijdje een algemeen probleem met sites die flash gebruiken geweest.
Heb je de nieuwste versie wel geinstalleerd staan en geen andere versies erbij die verstoren?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/06, 12:45:31 »
Met Openjdk en de Icedtea plugin werkt Firefox uit de kunst.
U kunt beter die Sun jave er uit gooien en de Openjdk plus de icedtea plugin installeren. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/06, 13:44:50 »
Ik ben het met Wanda eens.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Dave

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/06, 18:05:58 »
Ik heb geen idee. Gebruik gewoon sun-java6-jre uit de bronnen en nooit dat probleem gehad op oude, nieuwere en upgrades en schone installaties.
Heb ook nog niks gelezen dat het een algemeen probleem zou zijn en hier een drietal maar kom ik dezelfde in meerdere topics tegen.
Maar als het linksom werkt waar rechtsom niet op een systeem is dat te proberen.

Zag hier al vaker dat er eerst van alles geprobeerd en geïnstalleerd wordt en zaken elkaar in de weg gaan zitten, zoals de verschillende flash software.

Offline ToN

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/09, 00:01:25 »

@Wanda

Ik heb ook Icedtea nu in gebruik en nu geen probleem meer... alleen als ik TE snel doorklik op "zware" websites wilt ie wel eens effe blijven hangen... met name bij Hyves overigens.

Hiervoor nooit eerder problemen ondervonden dus toch een heel groot minpunt voor Ubuntu 9.10 die met de standaard browser simpel MOET kunnen werken zonder allerlei poespas.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/09, 00:44:31 »
Schakel eens IPv6 uit en kijk eens of dat helpt:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 13)

Offline petervs

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/09, 12:01:26 »
Er is een update Firefox 3.5.5 op komst (of die is er al) die stabiliteitsproblemen zou oplossen.
Ubuntu MATE 16.04