Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draaien internet explorer in ubuntu  (gelezen 3106 keer)

Offline Sarine

• Lid
Draaien internet explorer in ubuntu
« Gepost op: 2009/11/10, 13:02:03 »
Hallo allemaal,

ik heb afgelopen weekend Ubuntu naast XP om mijn laptop geinstalleerd. Tot op heden ben ik zeer tevreden. Het is gelukt om via Terminal Server Client in te loggen op mijn werk (bij een klant).
Echter, om in te kunnen loggen bij mijn werkgever ben ik verplicht om Internet Explorer te gebruiken. Afgelopen weekend heb ik gelezen dat dit wel mogelijk is, maar helaas kan ik de documentatie nergens meer vinden >:(

Kan iemand mij uitleggen hoe of wijzen waar ik moet zijn om IE te draaien onder Ubuntu.
Kleine kanttekening: ik ben een leek op het gebied van pc's. Software (de) installeren en externe hardware (de) installeren lukt me wel.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groeten,
Sarine

Re: Draaien internet explorer in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/10, 13:13:46 »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/10, 14:12:33 »
Hoi Sarine,

welkom op het forum !

Ben je er zeker van dat het niet met Firefox lukt ?  Die kan namelijk ook met het kenteken van IE zeilen.  =D
Daarvoor moet je wél even de "User Agent Switcher"-plugin hebben:  https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59
Na het installeren en een herstart van FF kun je onder  [extra's] - Default User Agent  instellen welke je graag wilt hebben.
(dit als een mogelijk alternatief)

track

Offline Sarine

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/10, 15:33:40 »
Misschien is het makkelijker om uit te leggen hoe ik moet inloggen.
Ik ga naar in https- site en krijg vervolgens de melding:
"verbinden met ....." Gebruikersnaam: ********* Wachtwoord: ******* Zover kom ik ook met Firefox!

Vervolgens krijg ik een Internet- pagina met de volgende melding:
Welkom op de TS Portal van *****
Terminal RDP (hier kan ik op klikken)

Dan krijg ik een fout-pagina:
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Zodra ik mijn laptop opnieuw opstart maar dan met XP en ik doe precies wat ik hierboven heb beschreven dan krijg ik een pop-up waarbij ik een remote desktop Connection file kan downloaden. Zodra dit is gebeurt dan kan ik gewoon inloggen zonder problemen. Alleen niet onder Ubuntu en dit wil ik nu graag.

Verder kan ik tot nu toe onder Ubuntu precies hetzelfde als onder XP alleen even anders nadenken.

Groeten,
Sarine

Offline track

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/10, 15:47:47 »
In principe is er de RDP-dienst ook onder Linux beschikbaar.
( http://www.linuxplanet.com/linuxplanet/tutorials/6641/1/ )
Wat ik niet goed begrijp is wat achter die "RDP"-link schuilt.
Waarom dus de verbinding van die knop naar de RDP niet lukt.

Zou je op die knop kunnen rechtsklikken en het linkadres hier neerzetten ?
Misschien wordt dan duidelijk wat er hapert.

Achter die "desktop connection file" schuilt mogelijk een certificaat.
Ehh-  popup:  heb je die voor deze site überhaupt aangezet ?

Of, als er een directe RDP-toegang zou zijn, dat je alternatief via die kunt inloggen ?

track