Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] kleuren in media players niet goed na upgrade 9.10  (gelezen 1791 keer)

Offline rman

• Lid
Hoi mensen,

Na het upgraden van 9.04 naar 9.10, zijn mijn kleuren niet goed in de media spelers zoals Vlc en Totem. De mensen zijn nu lichtblauw.  De flashplayer zoals gebruikt voor YouTube doet het wel goed.

Ik heb alle codec en spelers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Kleuren blijven niet goed.

Wat zou ik nog kunnen doen?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 10:28:17 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: kleuren in media players niet goed na upgrade 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 09:38:38 »
welke grafische kaart heb je en heb je de juiste driver al geinstaleerd?
ONE LIFE LIVE IT

Offline hello

• Lid
Re: kleuren in media players niet goed na upgrade 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 10:14:19 »
Probeer in Totem eens naar Bewerken > Voorkeuren te gaan. Klik daar op het tabblad "Weergave".  Onderaan staat er een knop "Standaardinstellingen herstellen". Klik daarop en klik daarna op "sluiten". Probeer nu nog eens een videobestand te openen.

In vlc ga je naar het menu Extra > Voorkeuren. Klik op onderaan op "Standaard instellingen". Bevestig met ok. Open nu terug een videobestand. Is het nu opgelost?

Offline rman

• Lid
Re: kleuren in media players niet goed na upgrade 9.10[OPGELOST]
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/04, 10:27:25 »
Probeer in Totem eens naar Bewerken > Voorkeuren te gaan. Klik daar op het tabblad "Weergave".  Onderaan staat er een knop "Standaardinstellingen herstellen". Klik daarop en klik daarna op "sluiten". Probeer nu nog eens een videobestand te openen.

In vlc ga je naar het menu Extra > Voorkeuren. Klik op onderaan op "Standaard instellingen". Bevestig met ok. Open nu terug een videobestand. Is het nu opgelost?

Yep, hello bedankt dat laatste werkte!

Ik merkte dat er wel vreemde dingen gebeurden als ik een film bekijk met VLC. Die "zwarte" links op de picto wil wel eens een lichaamsdeel op mijn toetsenbord neer leggen. Het zou me niet verbazen als ...............
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 10:35:47 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go