Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Uitzending- en RTLgemist niet te bekijken  (gelezen 5904 keer)

Offline Wybren

• Lid
[Opgelost] Uitzending- en RTLgemist niet te bekijken
« Gepost op: 2009/11/02, 17:11:17 »
Oké, ik heb voor zover ik weet alle multimedia plugins geinstalleerd in 9.10, maar ik krijg uitzendinggemist niet aan de praat. Ik heb de volgende addons in firefox:

Novell Moonlight (extensie)
DivX Web Player, Java Plug-in 1.6.0_15,
QuickTime Plugin-in 7.2.0,
Shockwave Flash,
Silverlight Plug-In,
VLC Multimedia Plugin (compatible Totem 2.28.1),
Windows Media Player Plug-in 10 (compatible; Totem)

Als ik de Windows Media Player plugin uitschakel krijg ik géén beeld, als ik de plugin inschakel krijg ik wel de Totem-player te zien, maar gebeurt er niks. Ubuntu-restricted-extras is geinstalleerd. Iemand een idee waar het aan ligt? Alvast bedankt voor het meedenken.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/03, 10:02:50 door Wybren »

Re: Uitzending- en RTLgemist niet te bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/02, 17:12:33 »
Verwijder die VLC-plug-in, die blokkeert de boel. De standaard plug-ins hebben altijd prima gewerkt voor mij, totdat ik eens de VLC-plug-in installeerde, met als gevolg dat Uitzending Gemist niet meer werkte.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/02, 17:16:58 »
Mozilla-Mplayer plugin werkt bij mij juist altijd prima

« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/02, 17:18:28 »
Had zelf problemen met radiostreaming en geluid bij sommige video's. Mijn oplossing was, http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/problemen-firefox-i-c-m-totem/?action=printpage

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/02, 17:20:56 »
Sorry, was dit topic tegengekomen: klik en heeft mn probleem opgelost.

Ik neem aan dat materiaal waar DRM opzit, het nooit zal gaan doen op Ubuntu?

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/02, 17:21:44 »
Kijk ook eens in het soft ware centrum of "GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack" is geinstalleerd, dit was bij bij mij niet het geval,waardoor RTL het niet deed.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/02, 17:28:33 »
Sorry, was dit topic tegengekomen: klik en heeft mn probleem opgelost.

Ik neem aan dat materiaal waar DRM opzit, het nooit zal gaan doen op Ubuntu?
Dat ligt aan het formaat. Adobe Flash heeft een aantal DRM-technieken aan boord en aangezien Adobe Flash werkt op Linux, kan dat materiaal moeiteloos worden afgespeeld. Hetzelfde geldt voor Silverlight met behulp van Moonlight. Een heel ander verhaal zijn Windows Media-bestanden die met een DRM-techniek beveiligd zijn. Die werken gewoonweg niet :(

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/02, 17:46:44 »
Probleem is dat Silverlight het niet doet bij mij, als ik bij Uitzendinggemist de instellingen wijzig en ervoor kies om de fragmenten te kijken in Silverlight dan staat er al dat deze niet is geinstalleerd "Silverlight Player (Deze plugin lijkt niet op uw computer geinstalleerd te zijn)"

Als ik hem vervolgens toch aanvink gebeurt er ook uiteindelijk niks.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/02, 17:51:44 »
Het enige wat ik doe na een verse ubuntu install. is dit ( wat betreft het multi-media gebeuren ) :

http://wiki.ubuntu-nl.org/MultimediaOndersteuningKarmic

Daarna install. ik wel nog de nieuwste java volgens pjotr zijn uitleg:

http://sites.google.com/site/computertip/java

En alles werkt bij mij.

Groetjes, Louke

« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/02, 17:55:00 »
Probleem is dat Silverlight het niet doet bij mij, als ik bij Uitzendinggemist de instellingen wijzig en ervoor kies om de fragmenten te kijken in Silverlight dan staat er al dat deze niet is geinstalleerd "Silverlight Player (Deze plugin lijkt niet op uw computer geinstalleerd te zijn)"

Als ik hem vervolgens toch aanvink gebeurt er ook uiteindelijk niks.
heb je Novell Moonlight geïnstalleerd?

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/02, 18:31:12 »
Ja.

Bij extensies staat "Novell Moonlight 1.0.1" en bij Plug-ins "Silverlight Plug-in 1.0.30401.0"

Uiteindelijk komt ook bij Uitzendinggemist dit logo tevoorschijn.

« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 18:34:56 door Wybren »

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/02, 23:36:08 »
Ja.

Bij extensies staat "Novell Moonlight 1.0.1" en bij Plug-ins "Silverlight Plug-in 1.0.30401.0"

Uiteindelijk komt ook bij Uitzendinggemist dit logo tevoorschijn.

Update de Novel Moonlight plugin eens, de huidige versie is 1.99.7, misschien lost dat je probleem op?
Je kan trouwens ook een andere speler kiezen voor het bekijken van uitzendingen, dat kan je regelen onder "instellingen" op de site.
Zelf gebruik ik trouwens enkel de Totem plugin in Firefox (geen mplayer en geen VLC), dat werkt prima.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/02, 23:37:56 door Robertos »

Offline Wybren

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/03, 10:02:29 »
Waarom staat hier dan versie 1.0.1? Enfin, ik heb via deze pagina de beta geinstalleerd en nu is het probleem verholpen.