Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office compatibel met win office  (gelezen 2142 keer)

Offline meknoy

• Lid
open office compatibel met win office
« Gepost op: 2009/10/30, 19:20:49 »
Hey,

ik heb een lange tijd geleden open office eens geinstalleerd.
Waarom weet ik niet meer juist, maar ik denk omdat niet al m'n documenten leesbaar waren voor windows office, ben ik al snel terug overgeschakeld.

Hoe zit het nu juist, is daar iets van aan en zijn deze problemen er nog steeds?
Kan dit opgelost worden zodat m'n mails en andere documenten wel gelezen kunnen worden in outlook en andere office programma's?
Als alles compatibel kan gemaakt worden zodat ontvangers zonder kennis van een computer alles op windows kunnen openen en lezen dan ga ik over op ubuntu

alvast bedankt!

Re: open office compatibel met win office
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/30, 19:27:37 »
Openoffice (3) is zeer compatibel met ms office.
Maak je geen zorgen ;)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/30, 19:36:11 »
Openoffice (3) is zeer compatibel met ms office.
Maak je geen zorgen ;)

Hier ben in het niet helemaal mee eens. Het ligt er aan met wat voor documenten werkt.

Gebruik je openoffice om te typen, wat plaatjes erbij, wat tabellen etc dan klopt deze bewering zeker.

Ga je werken met geavanceerde verslagen (secties, headers met plaatjes of autotekst, tabellen met gedraaide text, verschillende pagina nummering in één document) dan kunnen er wel complicaties optreden.

Wil je zeker weten dat alles goed overgezet wordt en de ontvanger het document alleen maar hoeft te lezen en niet hoeft te bewerken, dan kun je het document exporteren naar PDF. Dit is altijd 100% compatibel zlefs voor geavanceerde documenten.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/30, 19:38:15 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline jusgje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/30, 19:36:53 »
Openoffice.org kan inderdaad ook documenten opslaan als microsoft office-formaat. Gewoon met Bestand > Opslaan als en dan kiezen voor het gewenste formaat.

Ikzelf sla trouwens alles op in het OpenDocument-formaat, dat een open standaard is. Als je dan een e-mail wilt sturen die MS Office gebruikt, druk je op Bestand > Verzenden > Als Microsoft ..... e-mailen. Werkt geweldig.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/31, 08:48:06 »
Waarom installeer je openoffice niet op je windows computer en
kijk het dan eerst een tijdje aan of je compatibiliteitsproblemen
hebt. Als je dat niet hebt kan je op ubuntu overstappen.
Ik heb er geen problemen mee gehad. Je moet soms wel opletten
op het font dat je gebruikt, waardoor de layout soms iets anders is.

Offline meknoy

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/31, 09:12:55 »
Ok,

Dat zijn duidelijke antwoorden.

Iedereen bedankt voor z'n reactie.