Hallo allemaal,
Vannacht heeft mijn laptop de upgrade uitgevoerd van 9.04 naar 9.10.
Vooropgesteld, in 9.04 werkte alles naar behoren, maar na de upgrade kom ik wat problemen tegen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen helpen oplossen!
1. Opstarten ging in eerste instantie helemaal niet meer. Dat lukt nu wel als ik in het bootmenu een andere kernelversie kies. Ik denk dat er nog een oude kernel van 9.04 aktief was die door de updater is verwijderd.
2. Ik heb helemaal geen geluid meer: niks in gnome, niks in Rythmbox. Is niet gemute. Wel hoor ik een soort van ruis alsof het volume heel hoog staat; maar als ik het volume verander blijft de ruis uit mijn boxjes komen. Als ik de volumevoorkeuren open (luidsprekertje naast de klok) staat er geen hardwaredevice in het lijstje.
3. Firefox scrollt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag en schokkerig; misschien gelinkt aan nummertje 4
4. Terminal laat gewoon mijn bureaublad-wallpaper als achtergrond zien als ik de achtergrond transparant maak. Lijkt een probleempje met Compiz misschien. Ik wilde in eerste instantie eens proberen Compiz helemaal uit te schakelen om te zien wat het doet maar weet niet hoe. In Jaunty had ik Compiz wel draaien. Ik heb een Ati grafische chip (weet niet welke

) die altijd zonder extra drivers deed wat ie moest doen.
Iemand een idee en zin om mij uit de brand te helpen?