Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke image downloaden?  (gelezen 1010 keer)

Offline yamaja

• Lid
Welke image downloaden?
« Gepost op: 2006/11/01, 18:25:58 »
Ik heb een PC met een pentium D processor (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB Toekomst verzekerde technologie door 64Bit).
Moet ik de PC (Intel x86) desktop PC CD downloaden of ben ik beter af met de 64-bit (AMD 64) desktop PC CD?
Of waar slaat die 64 bit op?

Offline siegi

• Lid
Welke image downloaden?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/01, 18:29:34 »
ik zou persoonlijk nog 32 bit nemen aangezien alle software hier probleemloos op werkt. i386
Windows is nu toch ook nog maar 32 bit.

Offline yamaja

• Lid
Welke image downloaden?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/01, 18:39:20 »
Voor wie is die 64 bit versie dan bedoeld? Toch niet voor diegene diie graag softwareproblemen hebben! :-)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke image downloaden?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/01, 19:34:08 »
Haal het ISO van de LiveCD van 64-bits gewoon maar 's binnen, zou ik zeggen. En controleer dan of-ie een LiveCD-sessie kan starten. Zoja, dan werkt 64 bits dus bij jou.

Siegi heeft overigens wel een punt: de 32 bits versie is waarschijnlijk de meest uitgeteste en daardoor mogelijk de stabielste.

Enfin, gewoon 's proberen, die 64 bits, zou ik zeggen.

Groet, Pjotr.

Welke image downloaden?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/01, 20:21:38 »
64-bits architectuur werkt zonder problemen en gaat echt iets sneller, alleen niet alle pakketten zijn ook al beschikbaar voor 64-bits, bijvoorbeeld flash of de w32codecs, etc...er zijn nog wel meer dingetjes.

Ik heb zelf ook een 64-bits PC, heb een aardige tijd 64-bits architectuur gedraaid, alleen na verloop van tijd ga je echt bepaalde dingen missen, zoals bv flash.