Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Waat zet Firefox mijn favorieten (Bladwijzers) neer ???  (gelezen 5862 keer)

Offline Asperger

• Lid
De vraag is kort en duidelijk:

Waar zet Firefox mijn favorieten neer??
Dit geldt voor zowel Ubuntu Hardy als Jaunty als ook voor Windows XP.

Ik kan bijvoorbeeld de map "Kraków" die ik in de bladwijzers heb gezet NIET vinden met de zoekfunctie van Windows.
Wil die favorieten ff kopieren naar mijn "CD STOKEN !!!!!" backup-direcotory.
Firefox kent blijkbaar geen export-functie...
Ik hoor het wel hoe ik die export kan maken.
Alvast bedankt.
Groetjes,

HA.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/29, 10:18:18 door Martie Schellekens »

ruudb

• Gast
Re: Waat zet Firefox mijn favorieten (Bladwijzers) neer ???
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/22, 00:14:54 »
Hallo Martie,

Het is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien wel een betere oplossing.
Als je in Firefox de extensie Xmarks toevoegd, worden je bookmarks on-line opgeslagen.
(bovendien worden ze als je wilt ook nog gesynchroniseerd tussen meerdere computers)

Ik gebruik het zelf al jaren op 2 windows en 2 ubuntu pc's en het werkt perfect.
En je hoeft geen cd's te branden.

Succes

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/22, 13:13:05 »
Ook ik gebruik dit al enige tijd en vind het een perfecte oplossing. Elke pc die ik nu aanzet krijgt dezelfde opgeslagen website in de bladwijzers.

ps. op deze manier hoef je ook geen backup te maken van je bladwijzers, je hebt ze immers al online staan.
Staan ze dan ook niet meer in .mozilla?

Als dat zo is, lijkt mij dat vervelend wanneer die website een keer uit de lucht is.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/22, 13:43:48 »
Bladwijzers worden (voor zover ik weet) opgeslagen in een HTML-bestand in .mozilla/firefox/profielnaam/bookmarks.html. Vandaar dat je bladwijzers dus niet gaat vinden met een dergelijke zoekfunctie.

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/22, 13:58:41 »
Bladwijzers worden (voor zover ik weet) opgeslagen in een HTML-bestand in .mozilla/firefox/profielnaam/bookmarks.html. Vandaar dat je bladwijzers dus niet gaat vinden met een dergelijke zoekfunctie.
Vanaf FF 3 zijn ze bij Mozilla gaan klooien met SQLite-databases en bookmarks staan daardoor standaard in een *.json bestand.

De export naar HTML functie bestaat nog wel, overigens. Maar, verwacht dus niet dat een eventueel aanwezige bookmarks.html in de profielmap altijd de laatste bookmarks in zich heeft, je zou dan nog weleens bedrogen uit kunnen komen.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/22, 13:59:47 »
Vreemd, laatst wilde ik nog bookmarks importeren uit een oud Firefox 3-account op een andere partitie en er stond gewoon een bookmarks.html...

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/22, 14:03:54 »
Vreemd, laatst wilde ik nog bookmarks importeren uit een oud Firefox 3-account op een andere partitie en er stond gewoon een bookmarks.html...
Dat is niet zo vreemd.

Ik zeg ook niet dat bookmarks.html niet meer bestaat, maar dat het *.json bestand nu de standaard is voor een bladwijzer bestand (en altijd de laatste/recente versie van je bladwijzers is, wat bij bookmarks.html gewoon niet altijd het geval is).

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/22, 14:06:37 »
Hoi beste mensen,

Ik wil niet afhankelijk zijn van internet of een site aldaar om iets binnen te trekken of juist weg te zetten.
Als ik een URL via email krijg en die benader maar de site ligt er bijvoorbeeld uit om te kunnen synchroniseren, dan moet die bladwijzer toch ergens op mijn computer terug te zien zijn zodat latere synchronisatie mogelijk is.
Ook installeer ik computers altijd ZONDER internet als het een MS installeer is.
Dan wil ik graag de bladwijzers kunnen plaatsen zonder internet.
Ik zal straks even zien naar dat *.json, zit nu in Ubuntu LiveCD JJ maar zal straks in MS kijken of een dergelijk file gevonden wordt.
makkelijk als dat ene file kan worden opgerangeerd voor later gebruik.
In ieder geval iedereen bedankt en ik laat het wel weten als het gelukt is.

HA.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/22, 14:37:48 »
Ik zal straks even zien naar dat *.json,
Het is geen json-bestand, maar een sqlite-database. Die json-bestanden vind je alleen in de backups. De actuele bookmarks staan in het bestand places.sqlite.

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/22, 15:37:23 »
De actuele bookmarks staan in het bestand places.sqlite.
* Slaat hand op voorhoofd. *

Natuurlijk!

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/29, 10:17:54 »
Hoi !
Heb de files gevonden, het bestand zelf en het journaal, beiden op mijn externe kaart gedumpt.
Kan die straks naar de externe HD.
dank je wel !