Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ OPGELOST ] geen muis en keyboard met live cd karmic  (gelezen 13993 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geen muis en keyboard met live cd karmic
« Reactie #25 Gepost op: 2009/10/28, 11:09:09 »
Probeer eens de USB-poorten aan de voorkant van je PC (als je nu die aan de achterkant gebruikt). Lukt het dan wel?

Wat me ook opvalt: je gebruikt blijkbaar de Alternate CD. Doet het probleem zich ook voor bij de Live CD (Desktop CD, de gewone dus)?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 11:11:07 door Pjotr »

« Reactie #26 Gepost op: 2009/10/28, 11:10:09 »
de msi wind is toch een netbookje als ik me niet vergis?

laat de muis en keyboard er dan eens helemaal uit en voer heea in met de netbook keyboard en trackpad zelf, werkt t dan wel?

en probeer anders de netbook remix eens [ik weet niet of het al voorgesteld is maar niet geschoten is altijd mis]
http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-netbook-remix/daily-live/current/

De MSI wind is een zogenaamde nettop. Een minicomputer met Atom processor.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

« Reactie #27 Gepost op: 2009/10/28, 18:35:46 »
Ik heb 15 maanden geleden speciaal een computer gekocht om Ubuntu op te draaien. Maar er is bij elke Ubuntu uitgave wel wat te sleutelen. Enkele maanden geleden ben ik Windows 7 gaan testen op dezelfde computer. Verrassing, alles werkt 'out of the box'. Het is MSI wind computer van € 220 die verkocht werd zonder besturingssyteem. Ik overweeg toch serieus om een OEM versie van Windows 7 te kopen voor deze computer. De Wind is een te fijne computer om met Ubuntu te liggen rommelen, zonde van het geld.

Erg vreemd, ik ken geen enkele computer die een betere out of the box ondersteuning heeft met Windows dan met Ubuntu...
Zover ik heb begrepen gaat het dus om een minicomputer met Atom processor, is het dan wel handig om Ubuntu te installeren? Is de Ubuntu netbook remix bijvoorbeeld niet handiger?
En helemaal Windows 7 lijkt mij niet erg handig, deze vraagt alsnog vrij veel van je PC ;) (Eisen zijn ook nog identiek aan die van Vista)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline patrick

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/10/29, 07:34:31 »
gisteravond 28-10-2009 de laatste nightly build live cd gedownload en geprobeerd geen verandering.
Pc start op kan nog kiezen welk land en welk toetsenbord. Kies daarna in de menu ubuntu proberen zonder te installeren en een 2 tal seconden later valt het keyboard en muis uit. Deze al eens uitgetrokken, terug ingestoken, in andere usb connectoren geprobeerd geen resultaat. Ik denk dat 9.10 voor mij niet zal lukken.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

« Reactie #29 Gepost op: 2009/10/29, 16:47:28 »
Net de definitieve versie van Ubuntu 9.10 geprobeerd. Resultaat: vastlopen wanneer ik met de muis iets aanklik.

Bedankt Ubuntu! En het is waar, bij elke nieuwe Ubuntu weer een nieuwe verrassing!

Dit is toch echt wel de druppel na 9 jaar Linux, ik kap er nu voorgoed mee!
« Laatst bewerkt op: 2009/10/29, 17:00:38 door CorneliusCook »
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Offline Tom

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/10/29, 17:21:17 »
Net de definitieve versie van Ubuntu 9.10 geprobeerd. Resultaat: vastlopen wanneer ik met de muis iets aanklik.

Bedankt Ubuntu! En het is waar, bij elke nieuwe Ubuntu weer een nieuwe verrassing!

Meld het aan Launchpad als bug , komt zeker wel een oplossing voor.
Kop hoog. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #31 Gepost op: 2009/10/29, 17:38:31 »

Slaap er een nachtje over en probeer het morgen nog eens, grote kans dat je weer moed hebt om eraan te werken ;)

Offline patrick

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/10/29, 19:56:09 »
gisteravond 28-10-2009 de laatste nightly build live cd gedownload en geprobeerd geen verandering.
Pc start op kan nog kiezen welk land en welk toetsenbord. Kies daarna in de menu ubuntu proberen zonder te installeren en een 2 tal seconden later valt het keyboard en muis uit. Deze al eens uitgetrokken, terug ingestoken, in andere usb connectoren geprobeerd geen resultaat. Ik denk dat 9.10 voor mij niet zal lukken.

Heb in de bios OS=windows gezet op OS=Others en nu werkt alles, heb 9.10 geinstalleerd en werkt perfect.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/10/30, 16:22:28 »

op webpagina ubuntu.com staat :
bison webcam in MSI Wind netbook causes USB errors if not disabled
An error in the uvcvideo driver used for the bison webcam in certain MSI Wind and related netbooks causes USB support to fail, resulting in an inability to use USB devices or suspend/resume the netbook. As a workaround, users can disable the camera before boot using the Fn+F6 hotkey. (435352)

misschien help het -- (webpagina http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/910)
  het is het proberen waard
« Laatst bewerkt op: 2009/10/30, 16:24:03 door edwinv »