Krijg je als je de router benadert geen menu te zien? Je moet kijken bij de beveiliging.
Security Settings staat er bij mij,hier kan ik ip adressen en poorten opgeven.
OK, ik ga van de week naar daar, dan zal ik het eens proberen. welk ip-adres moet ik dan opgeven? Zit zelf met port-forwarden bezig (om een camera bij mijzelf te installeren) en ik raak helemaal in de war van al die adressen...
Heb je op Ubuntu ook nog een firewall draaien? Ook hierop kan je bepaalde poorten open zetten. Wat voor een router heb je? Merk en type.
Bedoel je van mij of van haar. Ik dacht dat het van mij uit gezien gewoon via poort 80, de internetpoort ging. Of moet ik bij mij ook een poort open zetten? Zelf heb ik een D-Link en kom binnen via kabelmodem. Dus internet -> kabelmodem -> D-Link -> Ubuntu.
Tussen haakjes, zij heeft ook Jaunty er op staan. Dat is voor mij iets makkelijker. Op geen van beide systemen is een extra firewall geplaatst. Ik dacht dat dat al standaard in Jaunty zat. Mijn router is wel beveiligd.
Is er misschien een wiki over hoe dat werkplek-op-afstand werkt want ik snap er niks van. Als ik wat beter snap hoe het werkt lukt het waarschijnlijk ook met de instellingen.