Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Stilstand  (gelezen 1108 keer)

[Opgelost] Stilstand
« Gepost op: 2009/10/18, 18:34:17 »
Hallo,

Ik heb gemerkt, dat als ik iets uitvoer, b.v het kopieren van een aantal bestanden, of het omzetten van een avi naar een dvd of zulk soort zaken, de computer compleet stil staat na verloop van tijd.

Ik zet een avi om naar een dvd, het programma begint, na verloop van enige tijd is 4% gereed. Dan ga ik weg, en als ik dan weer thuis kom, na enkele uren, geeft het programma nog steeds 4% aan. Zodra ikl met de muis beweeg, gaat het [programma verder waar het is gebleven.

Jammer, want het is juist prettig, dat zulk soort zaken gedaan wordt als je niet thuis bent.

Wie weet waar dit aan ligt?

mvg, Flip
« Laatst bewerkt op: 2010/12/15, 15:26:14 door flipflipsen »

Re: Stilstand
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/18, 19:37:03 »
Hoi,

Bij schermbeveiliging stond, dat de computer na 10 minuten als inactief werd beschouwd.

Bij energie was alles op nooit ingesteld.

Ik heb intussen de tijd nadat de computer als inactief wordt beschouwd, verhoogd naar maximaal (2 uur)

Of dit helpt, weet ik nog niet.

mvg Flip

« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/18, 20:40:03 »
Zal wel helpen als je niet langer als 2 uur wegblijft.Lange avi bestanden hebben wel een tijdje nodig.
Kubuntu 20.04

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/19, 14:52:20 »
Hoi, is er geen andere instelling?

Ik heb mijn computer namelijk dag en nacht aanstaan.
Wel vervelend, dat bepaalde programma's dan blijven wachten tot er op een knop wordt gedrukt, ofdat de muis wordt bewogen.