Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Newbie - hoe progs installeren en probleem KPackagekit  (gelezen 1798 keer)

Newbie - hoe progs installeren en probleem KPackagekit
« Gepost op: 2009/10/11, 00:18:49 »
Hoi,
Ik ben dus nieuw met Kubuntu. Voor de tweede/derde keer probeer ik Kubuntu en anderen aan de praat te krijgen. Installeren lukt nog wel, maar dan..
-Hoe moet ik nieuwe software installeren, bij Firefox en Banshee. Het lukt me niet via enkele fora.
-verder heb ik nu een probleem met KPackagekit, melding "De pakketlijst dient opnieuw te word (afgebroken Dit hoort de backen automatisch te" ????
Help aub!

Re: Newbie - hoe progs installeren en probleem KPackagekit
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/11, 00:27:34 »
Ik krijg ook:
"SystemError: E:Type '1.4.3-4~hyper1+jaunty1banshee' is not known on line 54 in source list /etc/apt/sources.list, E:The list of sources could not be read."
Dit komt omdat ik APT of zo verkeerd heb ingevoerd bij mijn installatiepoging van Banshee.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/11, 00:58:18 »
Citaat
1.4.3-4~hyper1+jaunty1banshee
Deze heb je waarschijnlijk gebruikt om je bronlijst mee te vullen, maar dat is gewoon een versie nummer.

Je moet even naar deze pagina gaan: https://edge.launchpad.net/~banshee-team/+archive/ppa
En iets verder op de pagina staat Technical details about this PPA.
Klik daar eens op en dan krijg je je 'deb' regel te zien ( eigenaardige manier  ??? )