Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMWare Can't connect to MySQL  (gelezen 647 keer)

Offline BaukeP

• Lid
VMWare Can't connect to MySQL
« Gepost op: 2009/10/10, 13:53:46 »
Hallo,

Op een 64b desktop draai ik Ubuntu 9.04. Binnen deze Ubuntu heb ik een VirtualBox geinstalleerd (met windows XP als gast). Van uit WinXP kan ik de mysql server op Ubuntu bereiken (host 10.0.2.2) en gebruiken. Op winXP heb ik mijn vertrouwde versie van Navicat geinstalleerd en alles doet wat je zou verwachten.
Omdat ik allles 64b wilde hebben heb ik geprobeerd in VirtualBox Windows 7 (64b) te installeren. Dat lukte niet en daarom heb ik de nieuwste versie van VMWare geinstallerd op Ubuntu. Draait prima, alles werkt, netwerk, printers etc.

Ik heb nu alleen nog een probleem met het bereiken van de op Ubuntu geinstalleerde versie van MySQL. Onder VirtualBox was dit simpel: In Navicat de host op 10.0.2.2. zetten en dat was alles.

Maar in VMWare schijnt dit anders te moeten en ik kan niet vinden hoe dat dan moet. Heb iets gelezen over bind-address, maar ik wil zowel vanaf de Ubuntu-host als de Win7-guest bij m'n databases kunnen.

Ik heb voor de regel "bind-address = 127.0.0.1." een # gezet, het ip-adres van de win7 (Vmware) geprobeerd en nog wat zaken die ik in de fora heb gelezen, maar geen contact met de mysql server.  

Bijkomend probleem is dat ik nu met WinXP (VirtualBox) ook niet meer bij mysql kan komen. De server draait en is via Ubuntu gewoon te bereiken. Edit: Na opnieuw opstarten werkt dit wel weer gewoon.

PS: De VMware versie draait naar mijn idee beter dan VirtualBox en dus wil ik eigenlijk de VMware versie houden.

Wie helpt mij verder? Waar moet ik naar kijken? Ik ben namelijk nog geen Ubuntu (of Linux) expert.

Alvast bedankt

Bauke

Ik hoop dat het probleem nu duidelijker is.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/10, 20:17:40 door BaukeP »