Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Office 2007 / Wine / Ubuntu 9.04  (gelezen 1995 keer)

Offline X_lawl_X

• Lid
Office 2007 / Wine / Ubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/10/11, 13:53:25 »
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist office 2007 geinstalleerd via wine, en dit werkt allemaal prima. Het enige probleem is, dat als ik een word-document open, (door op het document te klikken, - via Word zelf openen werkt het wel) Word de foutmelding geeft dat het bestand niet gevonden kon worden.

Dit gebeurt alleen als het document op een plaats staat waar er een spatie tussen de mappen staan. (bijvoorbeeld /home/Mijn Documenten). Ik vermoed dat dit komt omdat de parameters onjuist zijn waarmee word geladen wordt als je op een document klikt - er moeten namelijk aanhalingstekens naar het pad van het document staan.

Hoe kan ik dit aanpassen?

Re: Office 2007 / Wine / Ubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/11, 13:58:23 »
Allereerst welkom natuurlijk :)

Als je rechtsklikt op een Word-bestand, vervolgens op Eigenschappen klikt, dan naar het tabblad "Openen met"... Welk programma staat daar aangevinkt om het bestand te openen? Kun je het bijbehorende commando ook opvragen?

Offline X_lawl_X

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/11, 14:01:47 »
Bedankt :)

"Microsoft Office Word" - Ik zie niks over een commando staan.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/11, 14:07:11 »
Doe eens: rechtsklikken op je menu linksboven -> Menu bewerken... Zoek dan Word op, klik op Bewerken en post hier het commando dat gebruikt wordt.

Offline X_lawl_X

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/11, 14:09:30 »
env WINEPREFIX="/home/user/.wine" wine "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE"