Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox YouTube werkt niet  (gelezen 6481 keer)

Offline obiku

• Lid
Firefox YouTube werkt niet
« Gepost op: 2009/10/28, 07:42:37 »
Hallo, dit is mijn eerste topic op dit forum, dus schiet me niet af als ik iets doms zeg.

Ik ben sinds kort van Windows XP over gestapt naar Linux Ubuntu 9.04. Dit omdat Windows, ook na herinstallatie, om het half uur vast liep en op nieuw opstarte. Nu, 2 weken met Ubuntu, heb ik nog geen enkele keer gehad dat mijn PC vast liep  8).

Nu heb ik wel een klein probleem me filmpjes op YouTube. Ik krijg namelijk niets te zien.
Bijvoorbeeld onderstaande link:
http://www.youtube.com/watch?v=89hjWOb8qmY&feature=iv&annotation_id=annotation_888326
Het venster waar deze film in afgespeeld moet worden blijft leeg.

Ik heb op het internet gezocht, maar kon niets vinden. Wel vond ik ergens een topic waarin uitgelegd hoe je YouTube filmpjes in Totemmediaspeler zou moeten kunnen bekijken. Dus heb ik dat geprobeerd. Alleen daar krijg ik een foutmelding

Hierna heb ik alle plugins voor totem verwijderd, en opnieuw de YouTube film geprobeerd te openen. Totem wil dan plugin's installeren om de film weer te geven. Zodra dat gebeurd is, krijg ik opnieuw de bovenstaande foutmelding.

Wat te doen?

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Firefox YouTube werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/28, 08:03:46 »
Obiku, welkom hier.

Klinkt als een 'probleempje' dat ik ook had in het begin.
Ga eens naar http://sites.google.com/site/computertip/directdoen, het zou kunnen dat je de multimedia ondersteuning nog niet hebt geinstalleerd. Onder (5) in bovenstaande link vind je de info. Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/28, 17:00:48 »
Welkom,
kijk ook hier eens naar: Nederlandstalige Ubuntu documentatie
http://wiki.ubuntu-nl.org/

grj.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/28, 17:06:39 »
mocht je eventueel zelf al eea geinstalleerd hebben verwijder dat dan eerst.
Zult niet de eerste zijn met verschillende flash versies op het systeem.

Offline obiku

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/28, 22:03:11 »
Nu,

Ik had alles verwijderd...... En dat had ik beter niet kunnen doen, want daarna had ik niets meer. Na herstarten van Ubuntu had ik allen nog een leeg zwart scherm en voor de rest niets.

Dus dan maar opnieuw Ubuntu installeren. Maar ook dat had gen zin. Na herinstallatie heb ik nog steeds dezelfde foutmelding :-(

« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/28, 22:05:20 »
Alles verwijderd? Hoe bedoel je precies? Je gehele persoonlijke map leeggemaakt, of je hele partitie? Of bedoel je softwarepakketten?

gebruik je overigens 32-bit of 64-bit Ubuntu?

Offline obiku

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/28, 22:18:07 »
Ik had alles wat met GStreamer en Totem te maken had vewijderd.

Na verwijderen bleek ook openoffice niet meer tussen mijn toepassingen te staan. Evenals Brasero en nog wat andere applicatie's. Dus dacht dat het systeem opnieuw opgestart moest worden. En toen had ik alleen nog een zwart scherm.

Ik gebruik de 32-bit Ubuntu 9.04

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/28, 22:21:07 »
Zo te horen/lezen heb je ongewild meer gedeinstalleerd dan goed is.
Mischien kan je beter 9.04 even opnieuw installeren, en dan de multimedia ondersteuning erachteraan.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline obiku

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/28, 22:48:02 »
Zo te horen/lezen heb je ongewild meer gedeinstalleerd dan goed is.
Mischien kan je beter 9.04 even opnieuw installeren, en dan de multimedia ondersteuning erachteraan.

Nu,

Ik had alles verwijderd...... En dat had ik beter niet kunnen doen, want daarna had ik niets meer. Na herstarten van Ubuntu had ik allen nog een leeg zwart scherm en voor de rest niets.

Dus dan maar opnieuw Ubuntu installeren. Maar ook dat had gen zin. Na herinstallatie heb ik nog steeds dezelfde foutmelding :-(

Herinstallatie van Ubuntu had ik al gedaan.
Maar ook na de herinstallatie worden YouTube filpjes niet getoond. En ook in Totem krijg ik weer de foutmelding.

Nog even iets belangrijks wat ik niet in eerdere berichten geschreven had, ik maak gebruik van Firefox versie 3.5.3

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/28, 22:51:34 »
Je Firefox versie zit gewoon in het 'basispakket'. Dus daar kan het niet aan liggen.
Het lijkt er zo op dat we weer aan het begin zijn aangeland =D

En nu de multimediaondersteuning ladden, zoals ook aan het begin, werkt het dan?

Offline obiku

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/28, 23:02:35 »
Dan kom ik met echt een Newbie question...

Welke Multimediaondersteuning zou ik dan nog verder moeten installeren.
Via Synoptic zal dat dan wel moeten, daar is al het een en ander aangezet en dus geinstalleerd. Moet ik dan alles aanvinken onder Multimedia?

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/28, 23:07:20 »
zoek in synaptic naar (x/k)ubuntu-restricted-extras.

Als je dat installeert, dan werken de meeste multimedia-dingen.
Let op: voor sommige sites moet je AdblockPlus en NoScript uitschakelen.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline obiku

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/28, 23:11:12 »
Als ik verder had gekeken zag ik dat er een link was naar hoe de Multimedia geinstalleerd moest worden.

En dat heb ik net dus gedaan. Daar vertellen ze dat je via Installeren/verwijderen de restricted extras voor Ubuntu moet installeren. En dan krijg ik de melding dat de restricted extra's niet geinstalleerd kunnen worden omdat er een conflict met andere software is...

Moet ik dan weer alles verwijderen? Zodat ik een kaal systeem over houdt?

Ik heb Adblock Plus en NoScript uitgeschakeld.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/28, 23:14:35 »
probeer dit eens
 Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in:(knip / plak )  sudo apt-get install ubuntu-restricted-extrasdruk op Enter (uw wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo)

« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 23:16:45 door joop905 »

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/28, 23:16:27 »
Citaat
melding dat de restricted extra's niet geinstalleerd kunnen worden omdat er een conflict met andere software is
Wat is de melding? Kan je hier een kopie van deze foutmelding plakken?

Met (X/K)Ubuntu is het overigens zo, dat je bijna nooit opnieuw moet installeren als je de tips uit de handleidingen/documentatie volgt. Alleen als je ongebruikelijke acties uitvoert, kan een herinstallatie nodig zijn.
Dat wat je kan doen bij een reparatie is het verwijderen/herinstalleren van een programma.

Lees de meldingen als je een installatie uitvoert. Daar kan je lezen wat gebeurd is. Bovendien zie je altijd een vraag voordat (vanwege conflicten) andere (hulp)programma's worden verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 23:24:05 door HarzG »

Offline obiku

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/28, 23:26:48 »
Restriced extra's heb ik kunnen installeren via synoptic

Dus dat is gebeurd nu, hierna de gstreamer fluendo MPEG2 demuxing plugin geinstalleerd. Ook dat ging alleen via synoptic, maar daarna was die ook klaar.
Daarna de VLC media player, Mplayer en MPlayer plugin voor Mozilla gesinstalleerd via installeren/verwijderen.

Maar helaas, nogsteeds geen YouTube filmjes

Offline HarzG

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/28, 23:32:13 »

Offline obiku

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/10/29, 07:46:46 »
Ja, ik heb alle stappen ondernomen.

Alles zoals op deze pagina beschreven staat.
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia