Via de LeenBakker in het bezit gekomen van een (jawel) Ricatech netbook. Glimt mooi en Ubuntu voor geïnstalleerd maakte mij een trots bezitter van het ws. uit de binnenlanden van korea, china o.i.d. afkomstige machientje.

Nu was ik zo briljant om de versie te upgraden naar de Jaunty uitgave en toen begon de ellende... welke resolutie ik ook koos voor het beeldscherm, het bureaublad is te groot en valt dus gedeeltelijk buiten het scherm.
Via de website van Ricatech kreeg ik de beschikking over de linux drivers, maar na het script gerund te hebben had ik helemaal geen beeld meer...

Ook hebben ze een iso neergezet van de originele installatie, maar dat is een norton ghost image en dat leidt in mijn geval niet tot iets opstartbaars of runbaars...
Toen getracht om de oude versie weer terug te zetten of evt. een andere distributie te proberen.... maar welke usb stick ik ook probeer of welke distributie, het lukt me alleen maar om de UNR img opstartbaar te krijgen (en daarmee dus ook installeerbaar). Helaas geen verbetering, want scherm gaat na het inloggen keurig op zwart.
Kortom via veel 'blind clicking' (is dat een term?

) ben ik weer beland op Jaunty met een te groot bureaublad.
Iemand hier nog ideeën?