Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Balk niet terug te zetten.  (gelezen 742 keer)

(Opgelost) Balk niet terug te zetten.
« Gepost op: 2009/10/03, 00:12:19 »
Op mijn Hardy computer sprong de bovenbalk plotseling naar rechts. Normaal is dat geen probleem, want je rechtsklikt in een lege plek in de balk en je zet hem weer bovenin. Dat lukt nu echter niet. Omdat de rechterkant van het scherm korter is dan de bovenkant, is er geen lege plek om rechts te klikken. Hoe krijg ik die balk toch weer bovenin en hoe voorkom ik herhaling, want het is wel erg vervelend.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/03, 21:54:31 door HermanDegenhart »

Re: Balk niet terug te zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/03, 01:50:23 »
Is er geen terminal commando om dit probleem op te lossen?

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/03, 09:57:39 »
Als het gelukt is, kan je de boel vergrendelen dmv het volgende:

Alt+F2
gconf-editor
apps>panel>global
Vinkje bij locked_down

Ik heb geen idee hoe je zou ruimte zou moeten creƫren, maar je zou iets tijdelijk kunnen verwijderen, bijvoorbeeld het geluidsicoontje en nog een paar andere. Die zet je weer terug op de volgende manier:

Rechtsklikken op lege plek in paneel
Toevoegen aan paneel
Mededelingengebied

Succes.

mvg
Thijs

« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/03, 17:03:12 »
Gelukt. Ik hoefde maar twee ikoontjes weg te halen en had toen een leeg plekje. Alles staat nu weer goed. Bedankt.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/03, 21:45:35 »
Zou je OPGELOST aan het begin van je topic titel willen zetten? Dat doe je door de 1e post te editten, en dan de titel te wijzigen.