Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tar programma installeren  (gelezen 7640 keer)

Re: tar programma installeren
« Reactie #50 Gepost op: 2009/10/01, 18:07:34 »
Om te compileren zult ge wel de -dev pakketjes nodig hebben Gijs. Kijk eens of die ook geinstalleerd zijn.
Ik heb alle pakketten op nieuw geïnstalleerd en inderdaad Nunslaughter, de -dev ontbraken. Het ging mij niet om het programma te gebruiken, maar om te kijken of de installatie te doen was voor een beginner, ik denk het niet. Of iemand moet goed met de terminal om kunnen gaan en inderdaad weten dat je de -dev pakketten ook moet installeren. Geen aanrader in ieder geval.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #51 Gepost op: 2009/10/01, 20:18:50 »
@Gijs: Voor de meeste programma's die je zelf compileert is het vanzelfsprekend dat je ook de -dev(el) van de dependencies installeert ;)

« Reactie #52 Gepost op: 2009/10/01, 20:33:21 »
Oke Vistaus, als ze zo'n lijst erbij zetten, is het een kleine moeite om de -dev erbij te zetten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #53 Gepost op: 2009/10/01, 20:34:45 »
Inderdaad, dat is waar Gijs. Probleem is gewoon dat de meeste softwaremakers denken dat als je kan compileren, je ook wel weet van -dev pakketten, terwijl dat heus niet altijd opgaat.
Dus ik ben het wel met je eens Gijs.