Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus bookmarks verdwenen  (gelezen 1011 keer)

Offline 10o

• Lid
Nautilus bookmarks verdwenen
« Gepost op: 2009/06/28, 14:24:09 »
De installatie van Avidemux en Video converter via Software toevoegen/verwijderen liep vast (Jaunty  64). Daarom heb ik het systeem na lange tijd afgesloten (middels Ubuntu).

Na herstart van het systeem viel meteen op dat het bureaubladlettertype groter geworden was, instellingen van de metertjes op de balken anders waren, maar last but not least dat al mijn nautilus bookmarks verdwenen waren. Nou is dat w.w.b. de directories niet zo'n probleem, maar alle ftp-servers die ik beheer zijn daarmee ook verdwenen >:(

Ook kreeg ik honderden oude mails opnieuw via Thunderbird binnen (tot 2 keer toe, na nog een reboot)...

Wat is hier aan de hand?
Kan ik mijn bookmarks herstellen? Of hoe kan ik deze in de toekomst backuppen voor herstelmogelijkheid in dezelfde situatie?

Dank voor de aandacht.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Nautilus bookmarks verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/28, 14:27:59 »
Gebruik je soms ext4 als bestandssysteem?

Offline 10o

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/28, 14:30:25 »
Gebruik je soms ext4 als bestandssysteem?
Nope, ext3

Offline 10o

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/05, 12:47:44 »
Vandaag trad na een vastloper van Audacity weer dit probleem op:

- Alle bookmarks verdwenen (als webdesigner heb ik aardig wat ftp-bookmarks)... >:(
- Tot 2 keer toe werden er binnen diverse email-accounts tientallen mails nog eens opgehaald...

Er zit waarschijnlijk niets anders op, dan alle (ftp-)bookmarks opnieuw aan te maken en dubbele emails te verwijderen.

Maar weet iemand wat hier gebeurt?

Verder vroeg ik mij af of het mogelijk is om een backup te maken van mijn nautilus bookmarks, zodat ik alle ftp servers en inloggegevens niet steeds opnieuw hoef in te voeren. Dat zou ook handig zijn bij een herinstallatie van een Ubuntu update bijvoorbeeld.

Thanks, 10o.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/05, 22:20:23 door 10o »

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/05, 13:52:36 »
Dat alle oude mail weer binnen komt heb ik jaren terug een paar keer meegemaakt met toen nog Tiscali en Outlook Expres na opnieuw aanmaken account.
Dacht kan me nooit meer gebeuren na beide afgezworen te hebben inmiddels maar dat staat allerminst vast begrijp ik hieruit.
Tis in ieder geval geen specifiek ding van een bepaald OS of bestandssysteem kun je wel concluderen.