Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overzetten van een tekstbestand naar een freemind bestand  (gelezen 4018 keer)

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Overzetten van een tekstbestand naar een freemind bestand
« Reactie #25 Gepost op: 2009/08/20, 21:25:55 »
misschien helpt een voorbeeldje:

Als ik de terminal start zie ik:
wesley@zeN:~$Ik zit nu in de map ~, wat eigenlijk gelijk is aan /home/$USER oftewel mijn persoonlijke map (/home/wesley in mijn geval)
de bestanden in mijn persoonlijke map kan ik dan bekijken met "ls"
wesley@zeN:~/Bureaublad$ ls
Afbeeldingen     Documenten     ...

Als ik nu bijvoorbeeld dit doe:
wesley@zeN:~$ cd Bureaublad/dan zit ik in de map "~/Bureaublad" oftewel mijn bureaublad..
de bestanden op mijn bureaublad kan ik dan bekijken met "ls"
wesley@zeN:~/Bureaublad$ ls
algebra.pdf    glWrap.c    mem.c     dumpmem.c      LDasm-0.04.52.tar.gz       Report.pdf
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

« Reactie #26 Gepost op: 2009/08/21, 07:53:41 »
Okay, dat heb ik ook gedaan in mijn map Universiteit (daar zit een 3 keer een submap onder en daar zit het document) maar ik zie hem daar niet staan.

Trouwens, als ik met terminal in die map zit, hoe kom ik dan weer naar een andere map toe?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

« Reactie #27 Gepost op: 2009/08/21, 08:03:31 »
Ow wacht, het is nu gelukt, nu ik de file een paar mappen hoger heb geplaatst. Maar ziet terminal dan niet de nieuwe bestanden in submapjes?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb

« Reactie #28 Gepost op: 2009/08/21, 08:08:11 »
Zien doet 'ie niet vanzelf, je moet eerst naar de map toegaan en de bestanden in de map weergeven ;)

Tip: om ook onderliggende bestanden via ls te weergeven: ls -R.

« Reactie #29 Gepost op: 2009/08/21, 08:22:33 »
Aha, dankje, geweldig nu weet ik genoeg  :D Ik zal wel neerzetten dat het opgelost is en ik wil iedereen bedanken  :-* :-* :-* :-*

Re: [OPGELOST] Overzetten van een tekstbestand naar een freemind bestand
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/28, 13:34:18 »
Ik probeerde op mijn nieuwe computer een textbestand over te zetten naar een freemind bestand, maar dat lukte niet. Dit krijg ik:
Citaat
ginny@Sembiyan:~$ cd Documenten
ginny@Sembiyan:~/Documenten$ ls
h4.mm  h4.txt  samenvattingh4formalisme.odt
ginny@Sembiyan:~/Documenten$ ~/text-to-freemind h4.txt > h4.mm
h4.txt:27: Cannot indent more than one level at a time.