Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Xubuntu: geluid is gedempt bij opstarten  (gelezen 1981 keer)

Offline Thijsg

• Lid
[Opgelost] Xubuntu: geluid is gedempt bij opstarten
« Gepost op: 2010/01/20, 07:57:29 »
Hallo allemaal,

Wanneer ik Xubuntu 9.10 opstart, is het geluid altijd gedempt. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat het geluid standaard aan staat?

mvg
Thijs

Edit: [Opgelost] toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 2010/01/21, 20:41:44 door Thijsg »

Re: Xubuntu: geluid is gedempt bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/20, 14:55:57 »
Staat er een vinkje bij "Save session for future logins" in je log-out venster?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/20, 15:24:38 »
Hallo, dat probleem zit 'm eerder in de 9.10-versie, ik heb er ook geregeld last van (op een 'gewone' Ubuntu) dat het geluid gedempt is als je het systeem start. Maar zeker niet altijd. 9.10 heeft wel meer geluidsproblemen, zo ook met Skype bijvoorbeeld.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/20, 19:45:26 »
@Paul, het lijkt mij iets van XFCE. Op Ubuntu heb ik er nooit last van.

@ShadowDragon, fijn dat je me weer helpt met een Xubuntuprobleem. Mijn eerste vraag ooit hier is ook door jou succesvol beantwoord. Link

Ik ga het proberen.

mvg
Thijs

« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/20, 20:37:26 »
Hier hetzelfde probleem. Ik merk wel vaker dit soort kwalitatieve dieptepunten in Xubuntu, maar dit is echt irritant.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/20, 21:07:07 »
Bij mij op de Karma Kameleon staat ie ook altijd uit.
Maar overigens in XP ook.
Mijn laptop is dualboot.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline jpverhoef

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/20, 22:48:35 »
de jaatste tijd heb ik er ook last van, ubuntu 9.10, kwam ineens. Moet nu steeds handmatig dempen uitzetten bij pcm in gnome alsamixer na opstarten. Nou is dat niet zon groot probleem, maar ik snap niet hoe dat ineens uit het niets kan opkomen.

21-1-10: hele mikmak verwijderd en opnieuw geinstalleerd(gnome alsamixer en pulsaudio), geluid doet het weer als vanouds. probleem lijkt verholpen, maar voor hoe lang?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/21, 16:20:07 door jpverhoef »

« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/21, 19:36:33 »
@ShadowDragon, fijn dat je me weer helpt met een Xubuntuprobleem. Mijn eerste vraag ooit hier is ook door jou succesvol beantwoord. Link
Ah, die topic, dat weet ik nog. Dat was inderdaad je eerste. Je hebt wel flink zitten posten sinds toen. :rolleyes:
Ah, wat kan ik zeggen. Ik ben eerder een lezer dan een schrijver en als ik door de "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" scroll en filter dan heb je met een xubuntu gerelateerd probleem veel kans dat ik eens een kijkje kom nemen.  ;)

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/21, 19:44:49 »
Ah, die topic, dat weet ik nog. Dat was inderdaad je eerste. Je hebt wel flink zitten posten sinds toen. :rolleyes:
Ah, wat kan ik zeggen. Ik ben eerder een lezer dan een schrijver en als ik door de "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" scroll en filter dan heb je met een xubuntu gerelateerd probleem veel kans dat ik eens een kijkje kom nemen.  ;)
Ik wil anderen mijn installatieproces besparen. XD Per maand komen er weer heel wat nieuwelingen langs. ;)

« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/21, 19:48:02 »
En Thijs is je probleem nu al opgelost, want we horen daar niets meer over.  :P

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/21, 20:05:46 »
Ik ga testen. ;)