Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie VMware probleem met bouwen vmon module  (gelezen 1022 keer)

Offline JV.com

• Lid
installatie VMware probleem met bouwen vmon module
« Gepost op: 2009/09/03, 20:42:58 »
een Goedenavond,

ik probeer vmware server 1.09 te installeren op mijn Ubuntu 9.04 systeem. Deze versie moet ik hebben want deze moet ik ook voor school gebruiken. ik heb de tar.gz file gedownload en probeer start de instllatie procedure met de vmware-install.pl file. dit lijkt allemaal te werken alleen krijg ik een foutmelding wat vooraf gaat door deze melding:

None of the pre-built vmmon modules for VMware Server is suitable for your
running kernel.  Do you want this program to try to build the vmmon module for
your system (you need to have a C compiler installed on your system)

Edit:

ik heb de nieuwste linux kernel headers en ubuntu build essentials

als ik het toch verder ga met de installatie krijg ik op den duur deze foutmelding:

Unable to build the vmmon module.

ik heb al gezocht op internet maar ik heb niks gevonden hoe ik dit kan oplossen. kunnen jullie mij hepen? mis is een ¨build essential¨ voor vmware of dergelijke? (ubuntu build essentials zijn wel geinstalleerd)

de compiler die gebruikt wordt is:

Using compiler "/usr/bin/gcc". Use environment variable CC to override.

Alvast Bedankt,

JV.com

complete output foutmelding:
Using 2.6.x kernel build system.
make: Map '/tmp/vmware-config0/vmmon-only' wordt binnengegaan
make -C /lib/modules/2.6.28-15-generic/build/include/.. SUBDIRS=$PWD SRCROOT=$PWD/. modules
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic' wordt binnengegaan
  CC [M]  /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.o
In file included from /tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/vmware.h:25,
                 from /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:48:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/vm_basic_types.h:161: fout: conflicting types for ‘uintptr_t’
include/linux/types.h:40: fout: previous declaration of ‘uintptr_t’ was here
In bestand ingevoegd vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/x86.h:20,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/machine.h:24,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.h:15,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:49:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/x86apic.h:79:1: let op: "APIC_BASE_MSR" opnieuw gedefinieerd
In bestand ingevoegd vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/fixmap_32.h:29,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/fixmap.h:5,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/apic.h:8,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/smp.h:13,
                     vanuit include/linux/smp.h:30,
                     vanuit include/linux/topology.h:33,
                     vanuit include/linux/mmzone.h:763,
                     vanuit include/linux/gfp.h:4,
                     vanuit include/linux/kmod.h:22,
                     vanuit include/linux/module.h:13,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:12:
/usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/apicdef.h:132:1: let op: dit is de locatie van de eerdere definitie
In bestand ingevoegd vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/machine.h:24,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.h:15,
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/x86.h:830:1: let op: "PTE_PFN_MASK" opnieuw gedefinieerd
In bestand ingevoegd vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/paravirt.h:7,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/irqflags.h:55,
                     vanuit include/linux/irqflags.h:57,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/system.h:11,
                     vanuit /usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/processor.h:17,
                     vanuit include/linux/prefetch.h:14,
                     vanuit include/linux/list.h:6,
                     vanuit include/linux/module.h:9,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:12:
/usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic/arch/x86/include/asm/page.h:22:1: let op: dit is de locatie van de eerdere definitie
In bestand ingevoegd vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.h:20,
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_wait.h:37:5: let op: "VMW_HAVE_EPOLL" is niet gedefinieerd
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_wait.h:43:5: let op: "VMW_HAVE_EPOLL" is niet gedefinieerd
In file included from /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.h:20,
                 from /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:49:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_wait.h:60: fout: conflicting types for ‘poll_initwait’
include/linux/poll.h:65: fout: previous declaration of ‘poll_initwait’ was here
In bestand ingevoegd vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/vmhost.h:13,
                     vanuit /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:71:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_semaphore.h:5:27: fout: asm/semaphore.h: Bestand of map bestaat niet
In file included from /tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:80:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_kernel.h:21: fout: expected declaration specifiers or ‘...’ before ‘compat_exit’
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_kernel.h:21: fout: expected declaration specifiers or ‘...’ before ‘exit_code’
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/./include/compat_kernel.h:21: let op: type krijgt standaardwaarde ‘int’ in de declaratie van ‘_syscall1’
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:144: fout: unknown field ‘nopage’ specified in initializer
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:145: let op: initialization from incompatible pointer type
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:148: fout: unknown field ‘nopage’ specified in initializer
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:149: let op: initialization from incompatible pointer type
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c: In functie ‘LinuxDriver_Ioctl’:
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:1657: fout: ‘struct mm_struct’ has no member named ‘dumpable’
/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.c:1668: fout: too many arguments to function ‘smp_call_function’
make[2]: *** [/tmp/vmware-config0/vmmon-only/linux/driver.o] Fout 1
make[1]: *** [_module_/tmp/vmware-config0/vmmon-only] Fout 2
make[1]: Map '/usr/src/linux-headers-2.6.28-15-generic' wordt verlaten
make: *** [vmmon.ko] Fout 2
make: Map '/tmp/vmware-config0/vmmon-only' wordt verlaten
Unable to build the vmmon module.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 20:48:41 door JV.com »

Offline JV.com

• Lid
Re: installatie VMware probleem met bouwen vmon module
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 20:47:37 »
niemand?

Offline JV.com

• Lid
Re: installatie VMware probleem met bouwen vmon module
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/05, 17:45:53 »
Ik heb het probleem inmiddels opgelost door het volgende.

1. install.pl runnen.
2. tot het moment komt om dat er gevraagd wordt als config.pl gestart moet worden.kies "no"
3. start runme.pl en dan is het gefixed.

alleen heb ik nu een ander probleempje:

voor school moet ik een NAT pool gebruiken. nu kan ik dit op de windows editie van vmware server 1.09 makkelijk instellen via Edit->network manager.... alleen deze optie mis ik in vmware workstation op de linux editie. nu heb ik al geprobeerd de vmware kaart handmatig te configureren via systeem-> netwerkverbindingen. alleen dit wil niet baten.

weet iemand hoe ik dit kan instellen met vmware server 1.09 in ubuntu?