Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schoonmaakprogramma's  (gelezen 7329 keer)

Offline Tom

• Lid
Re: schoonmaakprogramma's
« Reactie #25 Gepost op: 2009/09/03, 11:55:24 »
hoe lan hoort zo'n memcheck er over te doen

ik heb em gister  om 03:15 aan gezet en nu looptie nog ???

Voor eeuwig. Totdat je hem zelf afbreekt.  :D

Ik laat 'm zelf meestal een half uurtje pompen. Zijn er dan geen fouten gevonden, dan breek ik hem af.
Hoe aub. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

hally

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2009/09/03, 12:52:28 »
escape = reboot

Offline Tom

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/09/03, 13:03:07 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

hally

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2009/09/03, 13:27:13 »
nou de memtest heb ik zonder fouten afgebroken

dus nu ben ik nog niet wijzer waarom mijn comp zo van slag is :(

maar er is dus geen mogelijkheid dat er nog restanten zijn van het gebruik voor ubuntu?

want als dat niet het geval is weet ik niet of ik ubuntu er op laat staan

het is een mooi programma maar bijna niet mee te werken als je om de haverklap moet wachten

Offline track

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/09/03, 13:42:58 »
De enige restanten die er in kunnen zitten is de fijne zand vanuit de woestijn....
Niet dat die ergens de electronen hindert ?   ;)

Nee serieus: ik weet op dit moment ook geen aanpak maar een ding is zeker:
dat de verschillende systemen die er op de schijf staan geen wederzijdse invloed kunnen hebben.
En dat een Uby niet kan vervuilen zoals Win..  (dus ook niet om die reden kan vertragen)

Bij Uby is het nu verder zoeken wat er fout geconfigureerd is.
Of, je kunt hem vanaf de CD opstarten en kijken of hij dan ook zo sloom is.

.. het blijft zoeken dus.
Of er is toch iets met de hardware.
Of met het BIOS.  Misschien helpt het als je de instellingen even op een papiertje schrijft
en dan de BIOS naar "load optimal settings" terug zet.  Daarna even kijken of je na aanleiding
van jouw papiertje nog iets moet instellen.  Dat is mijn methode bij een verminkt BIOS ...
(of ACPI)

track
« Laatst bewerkt op: 2009/09/03, 13:44:29 door track »

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/09/03, 14:58:42 »
Je zou (tijdelijk) een extra 8.04-install naast je huidige kunnen zetten; ik ben benieuwd hoe je performance daarbij is.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

hally

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2009/09/03, 15:09:16 »
Je zou (tijdelijk) een extra 8.04-install naast je huidige kunnen zetten; ik ben benieuwd hoe je performance daarbij is.

die heb ik er nu ook op staan
dat had ik juist gedaan omdat mijn draadloze netwerkkaart in 9.04 niet werd ondersteund

Offline track

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/09/03, 15:12:41 »
Er was nog net een andere draad waar een onaangename bug alles enorm vertraagd heeft:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/swap-wel-of-niet-ext3-of-ext4-mountpoint/msg470354/#msg470354

Zou je soms dat nog nagaan ?
Een  cat /proc/swaps  op de commandolijn zal duidelijkheid brengen.
Wat is de uitkomst ?

track

« Reactie #33 Gepost op: 2009/09/03, 15:29:00 »
Ik gebruik ubuntu tweak om mijn pc mee op te schonen.
Kubuntu 20.04

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #34 Gepost op: 2009/09/03, 15:47:51 »
ik heb inderdaad zo'n systeem belastings meter in mijn werkbalk staan maar die laat nooit echt uitschieters zien van mijn procesor
mijn geheugen daarintegen wel die zit al snel op zijn max

Dat je geheugen al snel maximaal gebruikt wordt niet vreemd, zo werkt Linux (Ubuntu) juist. ;)
Het besturingssysteem zal proberen als het geheugen te gebruiken (daar is het geheugen toch voor?). Een deel zal gebruikt worden voor het besturingssysteem en programma's en wat er dan nog over is als schijfcache.
Als je met de muis over het geheugen vakje van de systeem belastingsmeter gaat geeft deze welk deel voor programma's in gebruik is en hoeveel als cache. Dat kan je ook zien aan de donkere en lichtere kleur in het geheugen vakje.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2009/09/03, 15:53:38 »

die heb ik er nu ook op staan
dat had ik juist gedaan omdat mijn draadloze netwerkkaart in 9.04 niet werd ondersteund

Ik heb van je begrepen dat je momenteel geen dualboot hebt; m.a.w. de 9.04 heb je er nu niet meer op staan (correct me if I'm wrong.)

Zodra je een 2e (clean) install hebt gemaakt, zal het duidelijk worden of er iets verziekt is met je huidige 8.04 , of dat je een hardware (configuratie-?) probleem hebt.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/03, 15:55:31 door Willem_D »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille