Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid zachtjes  (gelezen 1309 keer)

Geluid zachtjes
« Gepost op: 2009/08/26, 02:15:32 »
Is er al iemand in gesalaagd het geluid op een 'normaal' volume te krijgen?
Mij lukt het niet. Ik heb ieder kanaal van de geluidsmixer geactiveerd en de schuif hoog gezet.
Het volume blijft laag. Ik heb begrepen dat dit een Ubuntu-kwaaltje is ...
Als je mp3's via Audacious affspeelt is er niets aan de hand, maar geluid van het web is gewoon veel te zacht ...

Re: Geluid zachtjes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/26, 12:16:06 »
Als je bijvoorbeeld de filmpjes van Youtube bedoelt, rechtsonder de flashplayer zit een schuifje voor het volume, heb je deze open staan?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JvH

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/26, 13:33:08 »
Ik heb dit ook... gebruik de onboard geluidskaart op mijn P5B moederbord (geen idee of dat op de een of andere manier nog uitmaakt).
Heb in Ubuntu alle schuiven in de volumeregelaar ingeschakeld en (vrijwel) helemaal omhoog gezet, maar het geluid is nog steeds erg zacht in vergelijking met Windows (waar de volumeschuiven mss halverwege staan). Heel vreemd.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/26, 14:27:01 »
Probeer het eens met de schuifjes in alsamixergui:
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid
(punt 2)

Offline JvH

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/26, 20:23:57 »
Ik heb alle mogelijke schuifjes aangezet in de volumeregelaar (via het luidsprekericoontje dat standaard rechtsboven op de menubalk staat). En die dus allemaal omhoog gezet.
Nu heb ik ook alsamixergui geïnstalleerd. De enige 2 schuifjes die ik in dat programma zie zijn Master en Capture. En die staan ook beide vrijwel voluit.

Hopelijk heeft de TS er meer geluk mee :) Maar goed, op zich is het geen onoverkomelijk probleem voor mij. Maar eigenaardig is het wel.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/28, 09:37:19 »
Met de installatie vasn alsamixergui is het probleem tot op zekere hoogte opgelost.
Het geluidsniveau blijft ver onder zijn maximale kunnen, maar is acceptabel. Ik kan goed muziek luisteren terwijl ik op mijn laptop  werk.
Dank allen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/28, 10:41:25 »
Mooi! Tip: mediaspeler VLC biedt de mogelijkheid om het afspeelvolume fors hoger te zetten dan 100 %, tot wel 150 %, geloof ik. Probeer die eens als mp3-speler?