Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan maar helft geheugen gebruiken.  (gelezen 701 keer)

Offline gieterke

• Lid
Kan maar helft geheugen gebruiken.
« Gepost op: 2009/08/26, 12:31:02 »
Ik heb nog niet zo lang geleden het RAM-geheugen vervangen en ineens twee bankjes ipv 1 gekocht. Allebij zijn ze van 512 MB. Als ik nu het commando top invoer krijg ik volgende lijn:
Mem:    509384k total,   457908k used,    51476k free,    12736k buffersAls ik dan kijk met volgend commando: sudo lshw -html > hardware.htmlDan zegt hij dat ik wel 1GB RAM heb.
Weet er iemand hoe dit kan komen en wat ik er kan aan doen?

Offline vanadium

• Lid
Re: Kan maar helft geheugen gebruiken.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/26, 15:27:38 »
Misschien moet je eerst in de bios instellingen van je PC gaan om daar te "melden" dat er meer geheugen is. Mijn eigen ervaring is echter geweest dat een vermeerdering van geheugen automatisch herkend werd. Voor een daling moest ik echter eerst de bios passeren, maar ik kreeg hier een melding voor.

Offline gieterke

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/26, 18:04:22 »
Bedankt voor het antwoord. Ondertussen is dezelfde pc (weeral maar eens) gecrasht en gaat hij waarschijnlijk niet meer worden opgestart. Hou hem nog wel bij voor de videokaart die ik nog maar pas heb vervangen en voor het spelen(in en uit elkaar vijzen).

« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/26, 22:00:37 »
Misschien dat 1 van jouw modules niet meer zo goed werkt? Heb je al eens Memtest laten draaien voor zo'n uurtje ofzo? Enige fout-meldingen?
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB