Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: C++ compilen  (gelezen 945 keer)

Waster

• Gast
C++ compilen
« Gepost op: 2006/10/28, 16:45:37 »
Ik wil een c++ bestand compilen. Ik van alles geprobeerd. gcc/g++ in mijn terminal typen, bash command not found. Ik heb gcc software van de gcc-site gedownload en via installatie-programma heb ik gcc geinstalleerd. In /usr/lib is de map gcc aanwezig. Wat moet ik nou nog doen om mijn c++ bestanden te compilen,

Offline muksie

• Lid
C++ compilen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/28, 18:24:22 »
Installeer via Synaptic of apt-get de pakketten gcc en g++, deze hoef je niet van de gcc site te downloaden, maar Synaptic of apt-get download deze zelf.
C++ code kun je vervolgens compileren met: g++ -o OUTPUTFILE bestand.cpp. OUTPUTFILE is de  naam die je executable moet krijgen, bestand.cpp is natuurlijk je code.
Zie man gcc voor meer informatie over het gebruik van g++/gcc, (gcc is voor c-code, g++ voor c++).

Offline eendje

• Lid
C++ compilen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/28, 19:14:09 »
Moet je ook niet build-essential installeren?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!