Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Asus EEE PC 1000 HE : de F9 toets  (gelezen 3804 keer)

Offline force317

• Lid
(OPGELOST) Asus EEE PC 1000 HE : de F9 toets
« Gepost op: 2009/07/27, 14:27:14 »
De Asus EEE PC 1000 HE heeft de mogelijkheid om met gebruik van de F9 de meegeleverde Windows XP te herstellen.

Stel : je hebt EEEbuntu Standard of EEEbuntu NBR geinstalleerd op de Asus EEE - op de VOLLEDIGE SCHIJF - dus GEEN dual boot.

Kan je dan later via de F9 toets Windows XP nog herstellen of is deze ook overschreven bij een volledige HD installatie van EEEbuntu ?

Ik neem aan dat het om een XP image gaat dat op haar beurt EEEbuntu bij installatie volledig verwijderd.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 20:56:16 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

• Lid
Re: Asus EEE PC 1000 HE : de F9 toets
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/28, 21:50:48 »
Bedankt voor de link. Kan altijd van pas komen.

Ik ben niet van plan om van deze Asus EEE een dual boot te maken. Al zijn er wel enkele 'kleine' problemen als je zonder XP zit.

Begin juni ll. gaf mijn  6 1/2 jaar oude Tower PC de geest. Deze had 2 HD's en was sinds begin 2008 een dual boot pc : op één HD stond XP, op de andere Ubuntu (soms ook wel Linux Mint wat in essentie hetzelfde is). Wil je games spelen heb je nu eenmaal een MS XP OS nodig. Er is natuurlijk Wine, maar dat heeft toch nogal zijn beperkingen ... .

Vermits een netbook allerminst geschikt is voor games lijkt me een volledige install van EEEbuntu de beste oplossing. XP is tenslotte een oud OS en Ubuntu/Linux Mint en afgeleiden zoals EEEbuntu vind ik een uitstekend OS.

Behalve ... . Voor bepaalde zaken heb je bvb. Internet Explorer nodig. Bvb. om aan de configuratie van je NAS netwerkschijf te werken, of om de configuratie van de router aan te passen. In mijn geval weigeren beide toegang te verschaffen met Mozilla Firefox.

Maar echt veel méér dat een dual boot netbook nodig maakt kan ik niet direkt bedenken ... . Toch niet voor de taken waar een netbook optimaal voor geschikt is.

Mijn 2 zonen hebben nog welk elk een XP Tower PC (mijn jongste zoon heeft ook nog een Vista notebook voor zijn schoolopleiding), maar uiteraard probeer ik zoveel mogelijk MS onafhankelijk te worden.

Dus als iemand een oplossing weet voor het bereiken van mijn NAS en router zonder gebruik van Internet Explorer, laat het me dan gerust weten. Wat betreft toekomstige aankopen van NASSEN en/of router : zijn er bvb. bepaalde merken van NAS netwerksystemen en Routers die naast MS en MAC ook Linux ondersteunen, of tenminste buiten Internet Explorer ook browsers zoals Mozilla Firefox of Opera ondersteunen ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Asus EEE PC 1000 HE : de F9 toets
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/28, 22:05:45 »
Ik heb een CH3SNAS van conceptronic staan en dat gaat perfect met FireFox.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt