Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DUAL od DOUBLE layer branden  (gelezen 1235 keer)

DUAL od DOUBLE layer branden
« Gepost op: 2009/07/25, 15:10:39 »
Als ik met K3B een kopie gaat branden van een originele dual layer DVD dan kan ik deze later wel op de PC maar niet op een DVD speler uitlezen. Wat doe ik fout? Overigens heb ik ook de gekochte versie van NeroLinux.
Nu heb ik ooit wel eens iets gehoord / gelezen dat je K3B in joliet (of was het een andere benaming?) moet branden om de schijven overal uit te kunnen lezen? Is dat juist? E n als ja waar moet ik dit instellen? Of kan ik beter met NeroLinux branden?
Wie kan mij helpen, want aan de lopende band double layer DVD's te verprutsen is een beetje prijzig.
Bedankt bij voorbaat
Ubunturolf

Offline jan11000

• Lid
Re: DUAL od DOUBLE layer branden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/25, 17:16:28 »
Bij een originele dvd heb je te maken met copie beveiliging, misschien heeft het dus hier mee te maken.
Probeer eens te rippen met dvdshrink(via wine).

Re: DUAL od DOUBLE layer branden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/25, 20:03:31 »
Bij een originele dvd heb je te maken met copie beveiliging, misschien heeft het dus hier mee te maken.
Probeer eens te rippen met dvdshrink(via wine).

+1

Trouwens, je hoeft niet voor Joliet te kiezen. Laat hem gewoon op automatisch staan, dan herkent ie vanzelf wat voor type het is ;) En zowel K3B als Nero Linux kunnen dual layer branden.