Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Kan maximaal 4GB verplaatsen? Meer geeft fout.  (gelezen 1554 keer)

[Opgelost]Kan maximaal 4GB verplaatsen? Meer geeft fout.
« Gepost op: 2009/07/11, 02:09:51 »
Hoi,

Ik heb een bestand gedownload van 4,3 Gigabyte, en dat mapje staat nu op mijn bureaublad, en wou het naar mijn externe harde schijf slepen. Ging goed, tot ongeveer aan 4 Gigabyte, gaf Ubuntu een error dat het bestand te groot was.

Nu, wat kan ik daar nu mee doen, ik kan het toch niet eeuwig op m'n bureaublad laten staan?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/11, 15:59:33 door Carharttguy »

Re: Kan maximaal 4GB verplaatsen? Meer geeft fout.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/11, 02:54:29 »
Ik denk dat de HD die je gebruikt geformateerd is in FAT, dan klopt het namelijk dat je geen grotere als bestanden 4 gig ernaartoe kan kopiƫren.

Wat je kan doen is het bestand opnieuw inpakken met gzip of iets dergelijks en het dan opsplitsen in 2 delen.
Dan zal het wel lukken en zal het weer 1 groot bestand worden bij het uitpakken.

Let wel, dit uitpakken kan weer niet op die HD.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/11, 11:24:57 »
Aanvulling: dat splitsen en later weer aan elkaar plakken kan bijvoorbeeld met Krusader

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/11, 11:26:31 »
FAT32 kan maximaal 4 GB aan per bestand.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/11, 11:37:15 »
Converteren naar EX3/EXT4 of NTFS (indien je ook windows draait vanaf dezelfde schijf).

« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/11, 15:44:51 »
Hmh ok das wel kut, zal ze in stukken erop opslaan dan.
Dus dit is geen Ubuntu fout, maar de fout van mijn Western Digital schijfje?
Best jammer. Bedankt voor het meedenken! :)

« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/11, 15:46:16 »

Ook niet, gewoon een restrictie van FAT32. Dus als ge uw schijf formateerd in ext3 of NTFS (hangt ervan af), dan is er niks aan de hand.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/11, 15:52:15 »

Ook niet, gewoon een restrictie van FAT32. Dus als ge uw schijf formateerd in ext3 of NTFS (hangt ervan af), dan is er niks aan de hand.

Ok, maar ik heb ext3 alleen nog maar gezien bij Linux, maar de rest van de familie draait nog Windows XP, kan XP die ext3 schijf herkennen zonder problemen? Anders doe ik gewoon NTFS.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/11, 15:54:24 »
Windows kan ext3 lezen en schrijven door middel van een extra tool te installeren. Als de schijf door veel windows computers moet worden uitgelezen, kiest ge beter voor NTFS, anders moet ge op elke pc deze tool installeren.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/11, 15:59:21 »
Windows kan ext3 lezen en schrijven door middel van een extra tool te installeren. Als de schijf door veel windows computers moet worden uitgelezen, kiest ge beter voor NTFS, anders moet ge op elke pc deze tool installeren.

Ok, bedankt voor deze zeer verhelderende info. Dit is opgelost. :)