Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: totaal geen geluid. ubuntu 8.10  (gelezen 973 keer)

Offline kniessokk

• Lid
totaal geen geluid. ubuntu 8.10
« Gepost op: 2009/07/08, 19:31:16 »
Hallo allemaal,
ik gebruik sinds kort ubuntu omdat windows eruit vloog, alleen heb ik nu nog een aantal problemen. Jammer genoeg weet ik zelf nog weinig tot niks van ubuntu dus vraag ik om hulp. Ik begin maar met probleem 1.
Ik heb bij alles wat ik doe in ubuntu geen geluid. Als ik op het geluidsknopje rechtsboven druk om instellingen te wijzigen komt er "Geen volumeregelingselementen en/of -apparaten voor GStreamer gevonden." en als ik in de terminal "aplay -l" invoer zegt hij "geen geluidskaarten gevonden...". mijn laptops is: Medion MD 96630   .   ik weet de geluidskaart dus niet..

In xp en vista werkte het geluid wel altijd. Wat moet ik doen om het geluid te katen werken?

alvast bedankt,

Tjalle.

Re: totaal geen geluid. ubuntu 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/08, 19:31:51 »
Je hebt hier toch al een topic voor geopend?

Offline kniessokk

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/08, 19:33:25 »
ja, maar toen kwam ik erachter dat hij onder het verkeerde kopje was. hij moest onder hardware en drivers dacht ik zo. Die andere twee mogen weg. maar natuurlijk weet ik niet hoe :P

Offline ubby

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/10, 19:33:56 »
Bij Ubuntu 8.04 en 8.10 waren er problemen met het geluid bij veel mensen (http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/totaal-geen-geluid-ubuntu-8-10/?action=post;num_replies=2) door de komst van Pulse audio in Ubuntu 8.04.
Vanaf Ubuntu 9.04 heb ik er geen last meer van.
Wanneer je het probleem niet opgelost krijgt zou het een optie kunnen zijn om Ubuntu versie 9.04 te gaan gebruiken in de hoop dat het audio probleem is opgelost net als bij mij het geval was en het voordeel is dat Ubuntu 9.04 net iets langer ondersteund wordt dan Ubuntu 8.10.