Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] geluidsprobleem -> driver?. ubuntu 8.10 -> AUX aansluiting  (gelezen 921 keer)

Offline kniessokk

• Lid
Hallo iedereen, hier ben ik weereens met een vraag.
Nu is het geluid gefixt, maar nu heb ik nog een aantal aansluitingen die niet werken.
een aux aansluiting, een microfoon aansluiting en nog een aux aansluiting geloof ik. Ze zitten hier alle drie voor het touchpad van me laptop. Ik heb de laptop Medio MD96630.

iemand een idee hoe ik deze aansluitingen kan laten werken?
greets,

Tjalle/kniessokk.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/09, 12:34:09 door kniessokk »

Offline Joshua822

• Lid
Re: [VERVOLG] geluidsprobleem -> driver?. ubuntu 8.10 -> AUX aansluiting
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/08, 21:37:15 »
Heb je zoals ik zij de nieuwste versie van ALSA gecompileerd ? Want met DarkEra's oplossing werken die poorten niet.

Je zou ook in Systeem > Voorkeuren > Geluid eens bij " opnemen " OSS selecteren.

Offline kniessokk

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/08, 21:42:47 »
Heb je zoals ik zij de nieuwste versie van ALSA gecompileerd ? Want met DarkEra's oplossing werken die poorten niet.

Je zou ook in Systeem > Voorkeuren > Geluid eens bij " opnemen " OSS selecteren.

dan krijg ik deze fout:

audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink profile=chat: Could not open audio device for playback. Device is being used by another application.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/08, 23:56:48 »
Dat wil eigenlijk zeggen dat je OSS en ALSA niet tegelijk kunt gebruiken. Probeer dan eens het volgende. Voer dit commando in in de terminal :

sudo dpkg-reconfigure linux-sound-base
Ga met de pijltjes toetsen naar OSS. Druk op de tab toets en druk op enter. Herstart nu eens, werken deze poorten nu wel, en werkt het geluid dan nog ?

Anders voer je weer de vorige stap uit maar kies je voor ALSA. Dan compileer je de nieuwste versie van ALSA. Dan kunnen we verder kijken.

Offline kniessokk

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/09, 10:18:57 »
nu ik heb herstart heb heb ik weer helemaal geen geluid. Ik vat je laatste zin niet helemaal.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/09, 11:10:36 »
Voer het volgende commando weer uit :

sudo dpkg-reconfigure linux-sound-base
Dan kies je hier weer voor ALSA. Dan zal je weer geluid hebben, al jouw instellingen van ALSA zijn in de tekstbestanden bewaard gebleven.

Dan compileer je de laatste versie van ALSA. Hoe je dat doet heb ik uitgelegd in jouw vorige topic.

Offline kniessokk

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/09, 12:33:53 »
opgelost. danku.