Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Latex  (gelezen 910 keer)

Offline Roel1963

• Lid
Installatie Latex
« Gepost op: 2009/07/03, 14:24:58 »
Voor het printen naar een PDF file in SQL-Ledger heb ik (volgens de FAQ) een geïnstalleerde LaTeX nodig. In Synaptic vind ik niet echt een applicatie met die naam.

Welke heb ik nodig, TeX Live?

Re: Installatie Latex
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/03, 14:47:46 »
Heb je al gezocht op latex? Dan krijg je latex209-base. En anders texlive-base en als je toch bezig bent installeer Kile ook gelijk, dan heb je een grafische schil.
Ik heb alle drie de programma's geïnstalleerd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/03, 15:05:21 »
installeer Kile ook gelijk, dan heb je een grafische schil.

Werkt die grafische schil ook als hij op een server is geïnstalleerd?

« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/03, 15:28:57 »
Kile is a user-friendly LaTeX source editor and TeX shell for KDE. Of het ook op een sever werkt, weet ik niet. Ik heb nl. geen ervaring met servers, dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven. Wellicht dat er andere forum leden zijn die jou hiermee verder kunnen helpen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/03, 15:32:04 »
Kile is a user-friendly LaTeX source editor and TeX shell for KDE. Of het ook op een sever werkt, weet ik niet.

Bedankt, ik ga er eens in duiken :)