Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] internet-koppelingen in Thunderbird werken niet  (gelezen 2137 keer)

[opgelost] internet-koppelingen in Thunderbird werken niet
« Gepost op: 2008/05/01, 14:18:48 »
Tja.
Als ik bijvoorbeeld een mailtje krijg van dit forum, met een melding dat er een reactie is op een onderwerp waarop ik geabonneerd ben - dan klik ik normaliter toch op de koppeling die naar dat onderwerp verwijst.

Maar als ik dat nu doe: dan opent firefox gewoon mijn startpagina.....

Wel een beetje irri dit, moet ik zeggen.

Wat kan ik proberen?

Ter Info:
- ik draai Hardy
- met Firefox-2
(De beta van FF3 heb ik eruitgesloopt)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/06, 10:45:54 door Steven Klein Haneveld »

NLsandman

• Gast
internet-koppelingen in Thunderbird werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 15:27:08 »
system, voorkeuren en dan standaard programma's
Kies custom, dan kun je het opstar commando aanpassen van firefox %s naar firefox-2 %s

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 15:35:51 »
Die %s was inderdaad de oplossing.

Bedankt!

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 18:16:40 »
klinkt logisch (zoals zo heel veel in Ubuntu) die oplossing gezien voorgaande maar vindt het maar eens uit :-)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 18:22:32 »
Citaat van: sisosteven
- ik draai Hardy
- met Firefox-2
(De beta van FF3 heb ik eruitgesloopt)
Firefox 3 kun je inmiddels weer veilig terugzetten: we hebben een stoplap gevonden voor het probleem.  :-)

http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(punt 1)

« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 19:18:33 »
@ Pjotr:

Echt lachen, dat jij kennelijk de reden weet waarom ik FF3 eruitgesloopt heb  ;-)

FF3 heb ik eruit gehaald, omdat al mijn add-ons niet meer werkten (waarvan ik de meesten echt wilde hebben).

Het pleziert me, dat de genoemde problemen zijn verholpen, maar helaas - voor mij haalt het vooralsnog niks uit.

Re: internet-koppelingen in Thunderbird werken niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/02, 10:54:25 »
Excuus voor het weer "openen" van een oud draadje. Ik dacht dat mijn bericht hier prima onder past.

Ik draai inmiddels (op mijn flaptop tenminste) Intrepid. Jaunty laat ik een rondje lopen, Intrepid draait zo lekker op deze machine, dat ik daar bij wil blijven.

Goed. Eerst ter kennisgeving: misschien zijn er meer die dit ervaren:
Ik ondervind nog steeds problemen met firefox-3. Mijn eigen website zorgt bijvoorbeeld nogal eens voor vertragingen. Ik heb een kameraad de site laten testen in Windows op firefox-3 en IE - beide draaiden de site zonder problemen. Vreemd, maargoed. Kan dat dan nog aan mijn linux-versie van firefox-3 liggen? De site lijkt in elk geval prima te zijn.
Daarnaast merk ik heel vaak problemen, wanneer ik een koppeling open tijdens het surfen, dat het vast lijkt te lopen; de opgevraagde pagina wordt dan niet geladen, terwijl wel het ronddraaiende wacht-icoontje zichtbaar is. Klik ik in mijn Paneel op "netwerkverbinding", dan zie ik staan: "rust"..... terwijl ik toch zou verwachten dat er een site geladen zou moeten worden.
Meestal is dan de enige remedie, firefox af te sluiten en opnieuw te starten. Dit moet ik enkele keren doen in een sessie.

Ik heb al van alles geprobeert, o.a. bepaalde instellingen die volgens de site van Pjotr goed zijn om na te lopen.

Nu mijn vraag:
Ten einde raad (beetje overdreven, maargoed) heb ik nu, naast FF3, ook FF2 geinstalleerd uit de bronnen van Hardy. Die lijkt veel soepeler te draaien.
Nu wil ik echter al mijn bookmarks van FF3 ook in FF2 gebruiken. Hoe doe ik dat? Ik zie in mijn /home-map geen map ".firefox-2". Ook niet als submap van ".mozilla". In die map staat een map firefox, maar dat betreft FF3.

Waar zou ik die map voor FF2 moeten vinden?

Hartelijk dank voor het meedenken,

groet,
Steven

EDIT:
Ok, ik ben er al achter :-)
FF2 gebruikt gewoon de gebruikersmap van FF3. Ik heb nu in FF3 mijn bookmarks als html geexporteerd naar die betreffende map, dus in FF2 zijn ze nu ook zichtbaar.

Maar ik vermoed, dat deze actie niet handig is, aangezien ze nu ook de add-ons gaan delen enzo..... Dat gaat waarschijnlijk niet goed zo. Zijn er eventueel andere opties voor me? Of kan ik de gebruikersmappen van FF2 en FF3 misschien splitsen?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/02, 11:08:58 door Steven Klein Haneveld »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/02, 11:10:44 »
Nu wil ik echter al mijn bookmarks van FF3 ook in FF2 gebruiken. Hoe doe ik dat?

Bladwijzers overzetten doe je als volgt:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(nummer 26)

Raar probleem trouwens, met Firefox 3. Misschien ligt het aan je extensies (add-ons)? Probeer eens of lichtgewicht webbladeraar Epiphany het beter doet.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/03, 13:49:40 »
Pjotr, dank voor het meedenken. Eigenlijk dacht ik al wel dat je zou reageren.... vreemd voorgevoel, zullen we maar zeggen.

Die bladwijzer-import is al wel gelukt. Eén probleem minder.

Je vraag naar mijn add-ons in FF3.
Ik heb alle add-ons op non-actief gezet (uitgeschakeld dus). Maar de problemen blijven. Misschien dat het kan helpen als ik ze helemaal verwijder? Zou volgens mij niet mogen uitmaken, maar als jij daar anders over denkt, wil ik het wel proberen..... het is alleen nogal een klusje.

Epiphany wil ik wel proberen, maar ik weet al wat de uitkomst is. Het zal in Epiphany gewoon goed gaan. FF2 doet het namelijk ook uitstekend. De problemen treden alleen op in FF3. Heb het ook zelf nog in Windows getest, maar ook daar geen problemen (terwijl ik in Windows ook FF3 heb).

Het is heel vreemd. Netwerk-problemen zijn uitgesloten, omdat het met andere software wel lukt. En het zit ook niet puur in Firefox-3, want die versie draait in Windows uitstekend. Misschien ligt het aan de "subversie" die ik in Ubuntu draai?

Misschien kan iemand van jullie het eens testen met FF3? De site staat hier:
www.xs4all.nl/~kukeleku/pchlp-start.html
Let wel: bij mij treden de problemen pas op na een aantal keren een koppeling te hebben geklikt - na circa 8 keer klikken ofzo. Dus als het even duurt voordat het ergerlijk traag wordt, dan klopt het.

Ik ga nog even verder zoeken. Ik ben namelijk erg gehecht aan FF en versie 2 wordt helaas niet meer ondersteund met updates enzo.....

Alvast weer bedankt.

Groeten,

Steven

EDIT:
@ Pjotr: in Epiphany treden de problemen ook op.
In Konqueror niet.

« Laatst bewerkt op: 2009/06/03, 13:57:21 door Steven Klein Haneveld »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/04, 16:38:48 »
Steven, ik kan klikkeren wat ik wil op de links van jouw site, maar iedere verse bladzijde laadt binnen een fractie van een seconde.

En dat ik kan zeggen dat ik topnotch pc heb, nee...

ps. en ik heb ook een beetje een baard, dus daar kan het ook niet aan liggen.  XD
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/04, 20:24:17 »
Steven, ik kan klikkeren wat ik wil op de links van jouw site, maar iedere verse bladzijde laadt binnen een fractie van een seconde.

Hier ook. 'k Gebruik Firefox 3.0.10 in Ubuntu 8.04 en ook na meer dan tien keer klikken op de diverse links laadt Firefox de pagina's nog steeds razendsnel.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/05, 09:08:26 »
Ploffie en Mikkel,

Mijn dank is groot.
Nadeel van jullie conclusie is dan dus, dat het aan mij moet liggen ;-)

Ik denk dat mijn oplossing "voorlopig" zal zijn, dat ik FF3 eraf gooi en alleen FF2 ga draaien. Dit is dus geen oplossing, maar een workaround (en niet een goede, maar ik weet niets beters).

Ik dank een ieder voor de hulp,

groeten,

Steven

P.S. Ploffie: heb je ook een baard vlak naar het scheren, of alleen vlak ervoor  :-)))

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/05, 17:10:43 »
Yep, ook vlak na het scheren...
Zoiets al dit  O0, maar dan andersom.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/06, 10:45:22 »
Excuus voor het weer "openen" van een oud draadje. Ik dacht dat mijn bericht hier prima onder past.

Ik draai inmiddels (op mijn flaptop tenminste) Intrepid. Jaunty laat ik een rondje lopen, Intrepid draait zo lekker op deze machine, dat ik daar bij wil blijven.

Goed. Eerst ter kennisgeving: misschien zijn er meer die dit ervaren:
Ik ondervind nog steeds problemen met firefox-3. Mijn eigen website zorgt bijvoorbeeld nogal eens voor vertragingen. Ik heb een kameraad de site laten testen in Windows op firefox-3 en IE - beide draaiden de site zonder problemen. Vreemd, maargoed. Kan dat dan nog aan mijn linux-versie van firefox-3 liggen? De site lijkt in elk geval prima te zijn.
Daarnaast merk ik heel vaak problemen, wanneer ik een koppeling open tijdens het surfen, dat het vast lijkt te lopen; de opgevraagde pagina wordt dan niet geladen, terwijl wel het ronddraaiende wacht-icoontje zichtbaar is. Klik ik in mijn Paneel op "netwerkverbinding", dan zie ik staan: "rust"..... terwijl ik toch zou verwachten dat er een site geladen zou moeten worden.
Meestal is dan de enige remedie, firefox af te sluiten en opnieuw te starten. Dit moet ik enkele keren doen in een sessie.

Beste vrinden,

Inmiddels heb ik de nieuwe firefox 3.5 geïnstalleerd (middels het script van ubuntuzilla).
De genoemde problemen lijken nu niet meer te spelen.
Hiep hiep: Hoera  ;-)