Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lokatie van programmabestanden  (gelezen 1063 keer)

Lokatie van programmabestanden
« Gepost op: 2006/10/21, 15:33:07 »
Het is zover: Ubuntu is nu mijn default OS.  Verder word ik automatisch ingelogd en wil graag Firefox en Thunderbird automatisch laten starten. Dan kan met sessiemanager;   ik weet echter niet waar FF en TB zich bevinden? Verborgen bestanden wellicht?

osc4r

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 15:36:36 »
Als het goed is kan je gewoon direct 'mozilla-thunderbird' of 'firefox' intypen in de terminal om dit op te starten. Als je icoontjes wilt toevoegen aan de werkbalk doe je dit zo:

Rechtermuisklik --> Toevoegen aan Paneel --> Bovenaan: Aangepaste toepassingstarter --> Naam invoegen, en bij opdracht 'mozilla-thunderbird' of 'firefox' ingeven. Icoontjes kunnen gezocht worden in /usr/share/pixmaps/ of mooiere kunnen gevonden worden via www.gnome-look.org bij Icons

Hoop dat het lukt!

« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 15:43:58 »
Ik bedoel eigenlijk: Systeem>Voorkeuren>Sessies>Prgramma's starten>toevoegen enz.  Dan moet je een pad ingeven.

Dank voor het meedenken.

Offline nor

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 15:47:36 »
Je kan gewoon firefox in pad typen.

osc4r

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/21, 15:48:19 »
Is het wel zo handig om FireFox en Thunderbird direct bij het opstarten ook te laten opstarten? Maar ik geloof dat direct links naar applicaties in /usr/bin/ staan, als je hier echter wat wilt veranderen moet je wel SuperUser zijn, dat kan via de terminal 'gksudo nautilus' in te typen en dan te browsen naar de map