Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke multimedia?  (gelezen 1048 keer)

Offline RobinAJ

• Lid
Welke multimedia?
« Gepost op: 2009/07/01, 05:18:08 »
In Firefox staat een lijstje met spelers. Extra -> MediaPlayerConnectivity -> Instellingen.

Volgens het lijstje op de site van Pjotr staat er voor de meeste VLC ingevuld.

Nu werkt voor mij niet alles lekker. Bepaalde sites waar een filmpje niet in een nieuw scherm opent werken dus niet. Ook een site (waarschijnlijk flash) doet het niet.
Heb al vanalles geprutst (zelfs terug naar standaard instellingen) maar krijg het niet werkend.
Soms bij de ene site (op Hyves) werkt de Slide wel en op een andere site niet.

Wie weet er wat ik overal het beste voor speler kan instellen?

VLC is niet overal goed voor en ik heb liever niet dat de inhoud van een site in een nieuw venstertje laad (bv de kop op een pagina).
Ik weet dat niet alle sites goed weergeven maar in 8.10 werkte het allemaal wel.

Werk dus met 9.04 en 64 bit systeem.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Re: Welke multimedia?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/01, 07:52:11 »
Gewoon al die extra plug-ins deïnstalleren, gebruik de standaardplug-in ;) Zelf doe ik dat altijd, en ik ondervind nooit problemen. Juist als ik dingen als VLC-plug-ins installeer, laden filmpjes niet meer. Het enige wat je echt nodig hebt, zijn de Ubuntu Restricted Extras.

Offline RobinAJ

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/01, 16:35:29 »
Ik heb er nu wat mee zitten stoeien en het werkt al iets beter. Is gewoon een kwestie van instelling wat je waarvoor gebruikt maar voor een beginner is het niet zo makkelijk.
Bedankt voor de tip in elk geval. Problemen zijn ook na update naar Jaunty begonnen dus ik weet niet wat er nu anders is als in Intrepid maar sindsdien werkt het niet meer zo prettig allemaal. Stap voor stap en beetje bij beetje worden de problemen wel aangepakt en opgelost en dat is nu net het leuke er van. Er zit vooruitgang in. Helaas wel na een grote stap achterwaarts.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/01, 16:44:46 »
MediaPlayerConnectivity is niet echt meer nodig in de laatste versies.
Alleen als je zelf duidelijk andere voorkeuren wilt instellen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/01, 16:45:32 »
Mijn grote favoriet met Jaunty is Totem(gstreamer)  dat ding met de totem plugin voor FF speelt alles af.
De gstreamers in Jaunty hebben een heel grote stap vooruit gedaan.
En wie Dave zegt mediaplayerconnectivity staat er op ,maar uitgeschakeld gebruik hem eigenlijk nooit.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/01, 16:47:24 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/01, 17:28:40 »
Mijn grote favoriet met Jaunty is Totem(gstreamer)  dat ding met de totem plugin voor FF speelt alles af.
En wie Dave zegt mediaplayerconnectivity staat er op ,maar uitgeschakeld gebruik hem eigenlijk nooit.

Wanda Rooze ik ben het volkomen met je eens Totem is heel stabiel geworden.

Gr hans,

billgoldberg

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/02, 08:19:37 »

Wanda Rooze ik ben het volkomen met je eens Totem is heel stabiel geworden.

Gr hans,

Ik heb in al die jaren Totem altijd zeer stabiel gevonden.

Zoals gezegd wordt door anderen, de Totem plugin voor Firefox is alles wat je nodig hebt.

Wees er wel zeker van dat je de ubuntu-restricted-extras en de w32codecs, non-free-codecs van medibuntu hebt.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/02, 09:10:34 »
Nu even over flash:

>>www.adobe.nl>>Get Adobe Flash Player>>.Deb>>Downloaden>>openen>>installeren>>ww invoeren>>Firefox herstarten>>Uitproberen>>klaar>>