Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Eerste letter valt weg in full-screen command-line  (gelezen 887 keer)

Offline Arimu

• Lid
Hey allemaal,

Ik heb wat raars op mijn computer. Namelijk mist de eerste letter, als ik de full-screen command-line gebruik. Of hoe dat ook heet. Bijv. met control+alt+F2, en toen ik een keer een blokkendoos-installatie deed had ik het ook. Ik heb het niet met het gewone terminalvenster. Mijn beeldscherm is zover ik weet goed ingesteld, heb het wel eens geprobeerd te verstellen, maar in het gedeelte dat zichtbaar is mist zoiezo de eerste letter daar.

Heeft iemand dit al eens eerder gezien, of misschien een idee waar het aan kan liggen?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 07:29:58 door Arimu »

Re: Eerste letter valt weg in full-screen command-line
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/16, 23:41:14 »
Ik heb dat nog niet gehad. Je ziet wel zoiets als dit gijs@gijs-810:~$   ???
Zo niet kan je wel hardware matig je beeldscherm verschuiven? Met drukknoppen o.i.d.?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Arimu

• Lid
Re: Eerste letter valt weg in full-screen command-line
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/17, 07:24:53 »
Ik heb dat nog niet gehad. Je ziet wel zoiets als dit gijs@gijs-810:~$   ???
Zo niet kan je wel hardware matig je beeldscherm verschuiven? Met drukknoppen o.i.d.?

Ja dat krijg ik wel, maar dan mist de eerste letter. En dat is dus zo met elke regel.
Nee, dat heb ik al geprobeerd. Als ik m'n beeld naar rechts verschuif, dan valt het nog steeds weg. En als ik gewoon met linux of windows werk, dan valt er helemaal niets weg.

/edit
Oh wat dom van me. Blijkbaar zijn de instellingen vh beeldscherm anders bij gewoon ubuntu dan bij de commandline. Ik probeerde altijd om het in ubuntu te wijzigen, maar dat had dus blijkbaar geen effect op de commandline. Ik probeerde het net in de commandline, en daar ging het wel.

Toch bedankt voor het helpen  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/17, 07:29:33 door Arimu »