Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio CD's afspelen met Amarok 1.4  (gelezen 1061 keer)

Offline Joshua822

• Lid
Audio CD's afspelen met Amarok 1.4
« Gepost op: 2009/06/07, 09:39:30 »
Hallo,

Ik zou graag mijn ( legaal verkregen ) CD collectie willen afspelen in Linux . Mijn favoriete muziek speler is Amarok. Zeer fijne interface. Maar ik kan mijn Audio CD's niet afspelen. Muziek die al reeds op mijn harde schijf staat speelt moeiteloos af. Ik heb ook even gekeken of ik het wel kon afspelen met KsCD. Maar dat hielp niet. Ook heb ik het geprobeerd terwijl ik Amarok als root draaide, om zeker te weten dat het geen probleem met rechten was. Dit hielp ook niet. Ik gebruik Amarok 1.4, als ik in het menu 'acties' kies voor 'audio-cd afspelen', krijg ik onderaan in beeld de melding 'audio-cd kan niet worden gelezen'. Als ik echter via 'medium afspelen' naar het CD Rom station blader zie ik netjes alle bestanden. De CD werkt wel in andere apparaten zoals mijn CD speler en PlayStation 2. Dus het ligt niet aan de CD. Volgens mij ligt het ook niet aan het station, omdat deze bijvoorbeeld data cd's wel perfect uitleest.

Help zou heel erg gewaardeerd worden.

Alvast bedankt.

Re: Audio CD's afspelen met Amarok 1.4
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/07, 09:46:49 »
Probeer eens wat andere muziekspelers.

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/07, 10:14:14 »
Dat heb ik al gedaan, en da wil niet baten.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/07, 10:17:58 »
Dan lijkt het mij niet aan Amarok te liggen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/07, 13:31:55 »
Kan het hier niet wat behulpzamer?

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/07, 13:52:12 »
Kun je misschien vertellen welke Ubuntu je gebruikt?

Offline Joshua822

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/07, 17:45:06 »
Ubuntu 8.04. Uiteraard, niet 9.04 omdat daar de problematische Amarok 2 in de repos zit.