Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet in VirtualBox  (gelezen 1641 keer)

Internet in VirtualBox
« Gepost op: 2009/05/25, 22:05:20 »
L.S.

Ik heb Windows inmiddels (ook) via VirtualBox op Ubuntu draaien. Het enige waar ik mee zit is hoe ik nu internet op kan. Zelfs via een kabel aan mijn router is er geen beweging in te krijgen, wat mij zeer verwondert. Iemand een idee?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Internet in VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/25, 23:06:00 »
In de settings van uw virtuele systeem 'network' aanzetten.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/28, 22:08:27 »
Dank je Nunslaughter; is gelukt. Nu nog de USB-sticks. Dat wil maar niet lukken, terwijl die prima onder Ubuntu en rechtstreeks onder WIN-XP benaderbaar zijn.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/28, 22:20:48 »
Heb je de VirtualBox uit Ubuntu's pakketbronnen of de Sun VirtualBox van Sun's website?

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/29, 09:16:57 »
Dank je Nunslaughter; is gelukt. Nu nog de USB-sticks. Dat wil maar niet lukken, terwijl die prima onder Ubuntu en rechtstreeks onder WIN-XP benaderbaar zijn.

gegroet,
mrt

systeem -> administratie -> gebruikers & groepen even op ontgrendelen drukken -> wachtwoord opgeven
daarna -> groepen beheren -> vboxusers zoeken -> eigenschappen

en daar even root & jezelf aanvinken.. Dan heel je computer rebooten en je kan elk usb apperaat gebruiken onder virtualbox :)

edit: sorry als er een woordje niet klopt, ik heb alleen de engelse ubuntu dus heb zelf de vertaling bedacht ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/03, 13:32:42 »
Beste Ex en Cumulus007,

Ik werk met de laattse versie (vandaag gedownloaded) van Sun VirtualBox.
Als ik de aanwijzingen van Ex opvolg dan nog kan ik onder win XP niet bij mijn USB-stick terwijl Ubuntu  (9.04) hem wel ziet. Is er nog een andere mogelijkheid, om gewenst effect te bereiken?

Ook vind ik het vreemd dat ik maar één van mijn twee CD/DVD-schijven te zien krijg/ kan benaderen. Niet dat dat erg belangrijk is, maar toch...

gegroet,
mrt

Houtschuiver

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/03, 20:00:45 »
Je kan kijken bij de instellingen van je XP image voor het USB probleem. Klik met de rechtermuisknop op de image, kies voor Settings en dan voor USB. Daar moet USB aangezet worden, anders kan het niet werken. Vergeet in ieder geval niet om de Guest Additions te installeren binnen XP.

Bij de settings kun je ook zien dat er 1 CD/DVD of ISO image gebruikt kan worden, je zult hier dus een keus moeten maken.

Offline petervs

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/03, 21:01:52 »
En hier is wat meer info over o.a. usb-ondersteuning in Virtualbox
http://wiki.ubuntu-nl.org/VirtualBox
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/04, 11:53:28 »
Dus je zegt dat je de laatste versie hebt?
Bij de laatste versie heb ik alles gelijk werkend.
Probeer anders maar eens in de Settings wat aan te zetten.

En met CD/DVD schijven, er kan alleen maar 1 op.