Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van ARW (Ruwe gegevensbestand van foto) naar BMP of TIFF- Hoe? (Hardy en Jaunty)  (gelezen 6194 keer)

Offline Asperger

• Lid
Ik heb het progje in Windows geinstalleerd...
Nou nou, kan het niet iets moeilijker?
Ik kan wel selecteren, maar wegzetten....
Als ik dat doe gebeurt er helemaal niks.
Als er al wat gebeurt kan ik de TIFF NERGENS terugvinden !!
Als het alleen op universitair niveau kan haak ik af...

Even de processing queue activeren: onderaan je scherm (boven de miniaturen/thumbnails) zie je een drukknop met tandwielen. Klik daarop en klik vervolgens Start verwerking. De toestand van deze drukknop wordt bij afsluiten onthouden. In de volgende versie 2.5 is deze onhandigheid waarschijnlijk/hopelijk verwijderd.

Mooi nie dus.
Ok foto bewaren gin effect.
Ik vind het wel vort goed...

Offline Asperger

• Lid
In Jaunty geen install op tgz maar archiebeheer opent.
Dat moet je ook precies hebben ja, tgz is een gecomprimeerd bestand, zoals zip. Dat uitpakken - met archiefbeheer - zoals vermeld en dan heb je de complete map op je schijf staan. Niets te installeren dus.

Dat uitpakken zal geen probleem vormen denk ik.
Maarwaar moet ik dat spul neer ploffen?
Hoe krijg ik in het menu de startmogelijkheid?
Of is er een commando om het progje te starten?

Gewoon ergens in een map, met bv. de naam RawTherapee2.4RC2.
Je kunt dat aan je menu's toevoegen, bv. onder de ingang Grafisch, via Systeem - Voorkeuren - Hoofdmenu, nieuw menu-item aanmaken
RT is ook te starten door a) het bestand rtstart te dubbelklikken, of b) ./rtstart in een terminalvenster in te typen.

Offline Asperger

• Lid
Kan niet eens op mijn schijf komen waar Jaunty staat, wel in ´root´ of ´martie´ mar nietb waar dfe programmaś staan.
Is daar een mogelijkheid voor?