Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: film collectie  (gelezen 2013 keer)

Offline patrick

• Lid
film collectie
« Gepost op: 2009/05/31, 09:57:52 »
Is er een goed programma om een dvd collectie te beheren.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Re: film collectie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 10:01:25 »
Ik gebruik hiervoor GCstar. Vind ik best een makkelijk en handig programma.

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/31, 10:36:35 »
Waar ikzelf heel content mee ben is DataCrow (http://www.datacrow.net/)
Het staat alleen niet in de repo's maar is een java-programma en dus multi-platform en te gebruiken zonder te installeren.
Als je alleen een dvd-manager zoekt is het misschien wat te uitgebreid maar ik wilde het toch even noemen.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/31, 10:49:31 »
Ah mooi, want ik zoek nog een alternatief voor Libra. Eens kijken of dat DataCrow wat is...

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/31, 11:46:44 »
Nou, die DataCrow ziet er niet zo mooi uit als Libra.

Die GCStar ziet er wel wat uit als Libra, maar ik snap geen fluit van dat programma. Wat moet ik bijv. bij veld invullen, na de eerste keer openen? ??? En als ik op Toevoegen druk, waarom kan ik dan alleen maar een titel toevoegen? ??? enz.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/31, 11:58:20 »
Geen idee wat daar in te vullen, ik heb er niks staan.

Hoezo alleen maar titel invullen? Ge vult een titel in en druk op 'Fetch information' en hij haalt alles op. Hierna kunt ge nog de velden zelf ook nog aanpassen.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/31, 11:59:49 »
Maar het ziet er allemaal zo onlogisch uit. En als ik op dat plusje druk, en dan een een titel invul komt er helemaal niks te staan van Fetch information o.i.d. ???

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/31, 12:03:30 »
Ja, het is misschien niet het meest logische programma, maar voor mij werkt het perfect.
Ik vul de titel in die ik wil toevoegen, erlangs staat een knop 'fetch information' en hij haalt alle data van IMDB op.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/31, 12:10:53 »
FF je PM lezen :P

Voor de topicstarter: misschien is dit wat voor je? http://www.miksoft.net/MovieSlave.htm

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/31, 12:17:10 »
Ik krijg dit bij het opstarten, waarvan ik ten eerste al niks begrijp (zie bijlage).

[verwijderd door de beheerder]

« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/31, 12:24:08 »
Kies daar voor "Movies collection". Dan klikt ge op "Add" en typt de naam van de film (of gedeeltelijk) in het veld bovenaan en drukt op "Fetch information" (zoals mijn screenshot hierboven). Hij zal op IMDB gaan zoeken naar vergelijkbare titels, ge klikt de juiste aan en hij zal alle gevonden informatie weergeven. Dan kunt ge in de verschillende tabs nog extra informatie bijvoegen.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/31, 12:45:17 »
Is het mogelijk om zo iets webbased te hebben? Wil namelijk zo een Moviedatabase op me site zetten.

« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/31, 13:01:37 »
Kies daar voor "Movies collection". Dan klikt ge op "Add" en typt de naam van de film (of gedeeltelijk) in het veld bovenaan en drukt op "Fetch information" (zoals mijn screenshot hierboven). Hij zal op IMDB gaan zoeken naar vergelijkbare titels, ge klikt de juiste aan en hij zal alle gevonden informatie weergeven. Dan kunt ge in de verschillende tabs nog extra informatie bijvoegen.

Ok, ga ik proberen, dank :)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/31, 13:08:34 »
Ok :). Als ge éénmaal die database hebt aangemaakt, is het gewoon kwestie om telkens een film toe te voegen.

Is het mogelijk om zo iets webbased te hebben? Wil namelijk zo een Moviedatabase op me site zetten.

GCstar kan exporteren als html.

« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/31, 13:10:27 »
Het werkt! :) Mijn dank is groot :)
Met die afbeeldingenmodus ziet het er zelfs heel erg als Libra uit. Enige minpunje is eigenlijk dat Libra muziek, boeken, films enz. in 1 collectie zette, en dat je GCStar een aparte collectie hebt voor muziek, films enz.

Maar goed, ik ben erg tevreden nu :)

« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/31, 13:19:45 »
Ok, het is toch al iets he :).

« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/31, 14:49:22 »
Ok :). Als ge éénmaal die database hebt aangemaakt, is het gewoon kwestie om telkens een film toe te voegen.

GCstar kan exporteren als html.

Is het mogelijk om zowel filmnamen of andere soort gegevens toevoegen met behulp van een soort webbased UI.??

« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/31, 16:31:54 »
Goh, daar vraagt ge iets. Geen idee, ik weet gewoon dat er een export optie is die uw hele collectie als html kan opslaan.

« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/31, 16:49:21 »
Kijk zo iets bestaat er al wel.. maar ik vind deze niet heeel erg goed.
http://php4flicks.sourceforge.net/main.html