Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?  (gelezen 1081 keer)

Ailurus

  • Gast
[Opgelost] Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?
« Gepost op: 2009/05/26, 13:25:32 »
Hallo,
Na enig getrek en geduw heb ik Mentat (een programma van MSC, om constructies door te rekenen met FEM) geinstalleerd, via de server van de universiteit. Alles werkt inmiddels goed behalve de GUI, deze is half transparant (de applicatie staat "over" mn desktop heen):



Als ik de applicatie bijvoorbeeld "over" FireFox heenzet, blijft er helemaal niks meer van over.
Iemand een idee?

Deze mentat is trouwens oorspronkelijk bedoelt voor RedHat, misschien belangrijk om er bij te vermelden. Maar het is de enige 32bits variant voor Linux, zodoende...

[Edit]
Nog wat, ik kan de knoppen wel gewoon aanklikken in Mentat, dat is het probleem niet. Het is simpelweg vervelend omdat het niet erg goed zichtbaar is.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/27, 09:17:15 door Ailurus »

Re: Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/26, 14:21:28 »
Staat je Compiz mss aan?
Schakel deze eens uit, en kijk dan wat het programma geeft.
Uitzetten via: systeem > voorkeuren > uiterlijk; tabblad visuele effecten op geen zetten.

Ailurus

  • Gast
Re: Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/26, 14:31:20 »
Hee ja dat werkt inderdaad, bedankt! Ik had er nog aan gedacht, maar dacht van, neh dat zal wel niet werken (vanwege het feit dat het voor RedHat bedoelt is  :))

Re: Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/26, 14:33:33 »
Ik ben blij dat de oplossing zo simpel was. Bij grafische problemen zoals het uwe nu is Compiz uitzetten vaak de oplossing (om grafische programmas samen met Compiz te kunnen draaien heb je al een héééél zware videokaart nodig :D)
Kun je dan even je topic opgelost zetten (in je eerste bericht de titel aanpassen en er [OPGELOST] voor plaatsen )

Offline Mark81

  • Lid
Re: Mentat onder Ubuntu 9.04, transparante GUI?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/26, 14:36:09 »
Misschien handig om Compiz Switch te installeren (http://forlong.blogage.de/entries/pages/Compiz-Switch) en dan in je snelstart balk te plaatsen. Op deze manier kun je heel eenvoudig met één klik van de knop Compiz aan en uit zetten zonder instellingen te wijzigen en dergelijke. Mocht je Mentat veel gebruiken is dit een makkelijke (lees: luie) manier... ;)