Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] fout met Tracker Applet index corrupted;  (gelezen 1605 keer)

Offline evarie

• Lid
[opgelost] fout met Tracker Applet index corrupted;
« Gepost op: 2009/05/20, 19:27:46 »
Hier snap ik dus helemaal niet van en ook van welk programma dat is.
Wie kan mij op weg helpen? schermafdruk zie bijlage.

Helpers bedankt !
« Laatst bewerkt op: 2009/05/22, 22:16:50 door evarie »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Indexeringsprogramma. Druk gewoon even op de knop "Reindex all contents".

Ik schakel Tracker overigens meestal uit. Net als Beagle in openSUSE. En net als schijfindexering in Windows.

Overbodig spul, die indexeerders, dat ik toch nooit gebruik. En het pakt soms veel systeemkracht, net als je zoiets niet kunt gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 19:37:06 door Pjotr »

Offline evarie

• Lid
Eerst was dat sessies waar in je programma's kan kiezen die moeten worden opgestart als de computer aan gaat.
Maar die naam hebben ze veranderd, en heet in Jauntie opstart toepassingen.
Daar heb ik twee programma's met de naam Tracker uit gevinkt.
Maar waarom twee?
Zie bijlage is een schermafdruk.

Maat het oplossen van dit probleem is misschien wel het tracker programma opnieuw installeren met synaptic pakketen beheer?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 21:44:30 door evarie »

Offline Drummies

• Lid

Maat het oplossen van dit probleem is misschien wel het tracker programma opnieuw installeren met synaptic pakketen beheer?

standaard staat tracker in jaunty niet geinstalleerd .....en zoals je zelf al aangeeft tracker installeren in synaptic is een mogelijkheid
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: [anders opgelost] fout met Tracker Applet index corrupted;
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/21, 08:55:25 »
Tracker is de indexeerder en Tracker Applet is het pictogram van Tracker in het systeemvak.

Trouwens, als je de foutmelding leest en even nadenkt, kun je ook gemakkelijk zelf achter de oplossing komen ;)

Offline midas

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/21, 09:15:18 »
Hoe zit dat trouwens onder Jaunty?? Ik draai met 64-bits versie maar zie nergens Tracker draaien. Ook in Synaptic zie ik dat Tracker niet is geinstalleerd. Is er sprake van een alternatief programma of slaat Jaunty 'out of the box' niet aan het indexeren?

Dat laatste juich ik erg toe...het nut van indexeren zie ik ook niet in (dan het extra belasten van je schijf).

Groet, midas
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/21, 09:19:51 »

standaard staat tracker in jaunty niet geinstalleerd .....

;)

Offline evarie

• Lid
Re: [opgelost] fout met Tracker Applet index corrupted;
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/22, 22:24:10 »
De meeste fout meldingen hebben verband met een programma dat ik niet nodig hebt gehad.
Dus om een beslissing te nemen over een foutmelding vraag ik toch liever hulp aan iemand die het goed weet.
Meestal is het verstandiger om het te vragen dan dat je het per ongeluk fout doet.
Ook al had ik er logisch over na kunnen denken. Een zekerheid bevestigen is niet altijd logisch.
Daarom allemaal bedankt, dank je zeer !

Offline kriekske

• Lid
Re: [opgelost] fout met Tracker Applet index corrupted;
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/23, 00:02:55 »
Ik krijg dezelfde foutmelding. Dit probleem had ik al sinds de beta van Jaunty, maar er is een oplossing onderweg.
In de vooraf vrijgegeven updates zit een update voor Tracker waarbij het probleem wordt opgelost dus nog eventjes wachten.