Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin configureren  (gelezen 1585 keer)

Pidgin configureren
« Gepost op: 2009/05/20, 09:56:10 »
Het klink misschien ongelofelijk, maar ik heb nog nooit een messenger gebruikt. Als ik het goed heb dan is Pidgin er eentje. Weet iemand een goede gebruiksaanwijzing hoe te installeren?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 10:07:14 door CorneliusCook »
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Pidgin installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 10:02:07 »
Die zit er standaard in. Toepassingen=>internet.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/20, 10:06:02 »
Ik heb het niet goed geformulierd, ik wil Pidgin configureren, hij staat al standaard in Ubuntu. Ik weet niet wat in te vullen.

Het volgende staat er bij Ubuntu one:

IRC

Join the #ubuntuone channel on irc.freenode.net for more interactive troubleshooting. We'll do our best to resolve your questions and problems using IRC as our team is available.

Ik wil eens weten waarom de een wel meteen een email krijgt met toegang en de andere na een dag of 10 wachten nog steeds niet.
Intel i5-6400 cpu 2.70 GHz - Samsung SSD 850 EVO 500 gb

Re: Pidgin configureren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/20, 10:10:18 »
Ik heb Pidgin nog nooit gebruikt voor IRC, Xchat vind ik wel heel handig om te beginnen, een heel simpele interface. Te installeren via Synaptic.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 10:10:33 »

1 van de vele mogelijkheden. :)
Ik gebruik die voor Google talk.
Staat standaard al geinstall: in synaptic.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/20, 17:28:11 »
Pidgin is een messenger die veel protocollen kan gebruiken (met veel verschillende soorten netwerken kan communiceren). Voor we een goede uitleg kunnen geven hoe je Pidgin kunt configureren, willen we eerst weten met wel netwerk je wil communiceren.

Enkele voorbeelden zijn:
MSN
XMPP (o.a. google talk)
IRC (chatrooms)
Yahoo
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/20, 18:48:05 »
Ronnie, hij wil op IRC zegt hij hierboven :).

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/20, 19:49:59 »
xchat, simpel en doeltreffend imo, ben het met Arie&Nunslaughter eens voor deze keer ;)