Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox profiel delen  (gelezen 1181 keer)

firefox profiel delen
« Gepost op: 2009/05/22, 19:52:05 »
Hey,

Ik wil het profile van firefox delen met iemand anders. Delen in de zin van kopieren zodat hij/zij dezelfde instellingen heeft. Nu kan ik de profile map kopieren naar /etc/firefox/profile maar hoe zit dat ook alweer met dat bestandje profiles.ini... komen er conflicten als ik dat filetje niet kopieer en de xxxx.default folder rename naar profile?

Offline EarthMind

• Lid
Re: firefox profiel delen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/22, 19:56:33 »
Het is veel gemakkelijker om gewoon even dezelfde instellingen toe te passen in zijn browser, tenzij dat je het ook over extensies hebt.

Indien van wel, ik denk dat het zou moeten lukken als je de /home/gebruikersnaam/.mozilla/firefox/eenfoldernaam kopieert.
Geen Dropbox maar Wuala!

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/22, 20:03:12 »
nee dat is niet makkelijker. En ik wil het naar etc/firefox/profile kopieren

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/23, 17:25:05 »
/etc/firefox/profile is alleen te lezen door gebruikers. Voor een correcte werking van Firefox moet je er ook naar kunnen schrijven lijkt me.
De instellingen die in /etc/firefox-3.0 staan (Jaunty) zijn volgens mij de standaard instellingen die in een nieuw profiel geplaatst worden.

Als je je profiel wil kopiƫren kan je het beste even op de site van MozillaZine kijken. Dit lijkt me vrij duidelijk en volledig: http://kb.mozillazine.org/Transferring_data_to_a_new_profile_-_Firefox