Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: {Opgelost} Rhythmbox  (gelezen 2413 keer)

{Opgelost} Rhythmbox
« Gepost op: 2009/05/16, 11:56:58 »
Heb een afspeellijst in RHYTHMBOX gemaakt met een 70 tal nummers in mp3 en zou dit op een cd rom willen branden maar ik krijg steeds een mededeling dat de lijst te lang is wat er op wijst dat de cd rom niet in mp3 zal worden gebrandt.Kan ik daar bij "voorkeuren" iets veranderen om wel in mp3 te kunnen branden,of moet er nog een of andere plugin worden gedownload?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Mike
« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 18:30:13 door mikemarote »
vrijheid is rijkdom

Re: Rhythmbox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/17, 18:12:40 »
Wat is de grote van de totale 70 nummers? Een cd is maar 700MB, als dit overschreden wordt zal je niet kunnen branden. Is het minder zou ik eens naar K3b kijken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/17, 20:15:43 »
Hallo Gijsbert,het totaal van de 70 nummers is slechts 263 mb,ook met k3b lukt het niet.Ik zou ergens in Rhythmbox bij het branden moeten kunnen overschakelen naar mp3 of zo.
vrijheid is rijkdom

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/17, 20:24:28 »
Je moet die 70 nummers gewoon als zijnde data op die cd-rom branden.
Als je er een muziek-cd van wil maken dan moet je letten op de speelduur; een cd-rom kan ongeveer één uur aan muziek bevatten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/18, 12:12:49 »
Met itunes in windows kan ik op één cd rom ongeveer 250 liedjes branden in mp3 formaat en deze ook afspelen via mijn home cinema,voor een 8-tal uren muziek dus.Dit zou ik ook graag willen doen met rhythmbox in ubuntu,vandaar mijn vraag aan het forum.Ik ben eigenlijk bezig alles wat ik met windows doe ook te proberen met ubuntu en tot nu toe lukt dit prima ,de enige twee dingen nog zijn dus het branden in mp3 en het afprinten van een afspeellijst om in het cd rom doosje te steken.Kwestie van mettertijd windows van mijn pc af te kieperen.
Mike
vrijheid is rijkdom

Offline petervs

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/18, 13:31:04 »
Je moet die 70 nummers gewoon als zijnde data op die cd-rom branden.
Als je er een muziek-cd van wil maken dan moet je letten op de speelduur; een cd-rom kan ongeveer één uur aan muziek bevatten.
mikemarote: Je geeft niet aan of je hier wat mee gedaan hebt. Mp3 dus niet als audio branden.
Ubuntu MATE 16.04

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/18, 13:45:18 »
Mogelijk heeft Rhythmbox geen ingebouwde mogelijkheid om data CD's te branden (als het al audio CD's kan maken). Dan kan je dat nog altijd met je gewone favoriete CD brandprogramma, bijvoorbeeld met Brassero. In Open Source komt het minder voor dat één enkel programma alles kan.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/18, 14:03:07 »
OK Vanadium,zal het even proberen met brasero.Een gewone audio cd gaat prima met rhytmbox.
vrijheid is rijkdom

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/18, 15:07:41 »
OK Vanadium,zal het even proberen met brasero.Een gewone audio cd gaat prima met rhytmbox.
Als data cd moet dat kunnen, muziek cd niet want dan gaat Brasero het zooitje decomprimeren.

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/19, 16:44:52 »
Aan iedereen,

Ik wil gewoon een mp3 cd maken maar dat lukt dus niet met rhythmbox,bestaat er misschien een ander progje waar dat wel kan?

Mike
vrijheid is rijkdom

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/19, 16:48:00 »
met brasero of k3b gewoon een data cd maken kiezen en dan de bewuste mp3tjes selecteren en branden.

dit heb ik bv ook gedaan voor mijn autoradio, dus data cd kiezen, de mappen met mp3 selecteren en fikken die hap, de radio speelt ze prima af [ik ga ervan uit dat dit je bedoeling is vandaar de vergelijking].

« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/19, 17:50:26 »
Okido Chris,eindelijk de oplossing,hartelijk bedankt.Zal dit direkt eens proberen.

Mike :)
vrijheid is rijkdom

« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/19, 18:29:39 »
Heb het geprobeerd en het werkt prima,hartelijk bedankt voor je hulp Chris.

Mvg,
Mike
vrijheid is rijkdom

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: {Opgelost} Rhythmbox
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/19, 18:31:04 »
en jij bedankt voor je terugkoppeling,, super :)