Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan geen bookmarks opslaan in firefox  (gelezen 2093 keer)

Offline wipo

• Lid
kan geen bookmarks opslaan in firefox
« Gepost op: 2009/05/12, 19:21:14 »
Beste mensen ik heb nu eindelijk Linux aan het draaien en ook internet werkt maar na het opnieuw starten kon ik geen URL adressen naar de bookmarks lijst slepen waar voorin dat teken van Mozilla staat en dus ook weg is.(Firefox 3)
Ook werkt KPN webmail niet meer en kan ik geen mails in hotmail versturen.
Internet werkt wel maar kan het met activeren van iets te maken hebben door een wachtwoord in te vullen.
Wie helpt mij op weg want ik ben net een beginner met Linux dus wil het niet opgeven door beginners fouten.

Re: kan geen bookmarks opslaan in firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/12, 22:05:01 »
Bookmarks slepen ?

Om een bladwijzer te maken klik je in de adresbalk aan de rechterkant op dat bijna onzichtbare sterretje dat vervolgens gekleurd wordt...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/12, 23:42:33 »
Of rechts klik op de betreffende Website dan heeft U de keus ,, Bladwijzer voor deze pagina maken ,.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline wipo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/14, 18:38:30 »
Het probleem is anders namelijk dat ik b.v. niet voor dit forum kan inloggen evenals dus opslaan van bookmarks.
Ook na het opstarten is er geen automatische verbinding met internet zoals dat eerder wel gewerkt heeft.
Er moet ergens iets geactiveerd worden waarschijnlijk.
Toegangsrechten misschien??
Ben helaas wel beginner dus graag een handige tip.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/14, 18:43:24 »
Dat zijn denk ik, twee verschillende problemen. Het eerste over automatisch inloggen heeft te maken met cookies die moeten toegelaten zijn. En misschien moet je het ook ergens aanduiden in je profiel. Weet ik niet meer zo, 'k log al zolang automatisch in XD

Voor het tweede moeten we meer informatie hebben: versie die je gebruikt (Hardy, Intrepid, Jaunty...), Ubuntu of Kubuntu, en welke networkmanager je hebt. Eventueel ook merk en model van (draadloze ?) router en zo, model van PC...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/14, 19:02:01 »
favoriten kunnen ook opgeslaan worden door ctrl + d maar mss moet je u verborgen map van ff eens verwijderen en ff opnieuw opstarten , mss is het probleem dan opgelost

Offline wipo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/15, 19:00:35 »
Denk dat alles te maken heeft met te weinig disk space op de schijf omdat dit aangegeven werd na installatie van enkele programma's.
Ubuntu 9.04(Jaunty)is geintegreerd in XP en geinstalleerd via CD waar ik het programma op heb gebrand.

Nu wil ik Ubuntu verwijderen(hoe??)en herinstalleren op een D partitie waar genoeg ruimte is maar kan ik dat dan ook vanaf de CD doen m.a.w.wordt mij gevraagd op welke partitie het programma moet komen te staan.

Kan nergens Ubuntu Jaunty vinden in XP.

Wil mijn XP (nog)niet kwijt.

Bedankt voor alle hulp maar moet nog opde juiste weg geholpen worden.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/15, 19:12:53 »
Heb je Firefox al proberen te herstarten na een eventuele update?

Offline wipo

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/15, 19:21:49 »
Heb ik ook al geprobeert maar ik ontdekte in schrijfbeheer 3 partities die ik niet kan verkennen dus zal hier dan misschien Ubuntu op staan?
Geeft aan onbekende partities van 2x173Mb en 2x2,33Gb??

Deze kan ik niet verkennen in tegenstelling tot C en D partities evenals extra schijf F

« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/15, 20:13:19 »
Oeps, blijkbaar een WUBI-installatie... Weet ik niks van, jammer :(

Offline wipo

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/18, 10:37:00 »
Ik heb de onbekende partities in schrijfbeheer verwijderd en daarna via XP fixboot en fixmbr toegepast in R functie van de CD.
Xp werkt weer prima maar wat blijft is de vraag hoe ik Ubuntu op mijn D partitie krijg zonder dat er partities in de C schijf gecreeerd worden.

Offline wipo

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/18, 20:37:49 »
Er mag wel een slotje op deze draad.
Ik zoek verder en kom eventueel weer terug bij eventuele andere problemen.